|
کدخبر: 305420

کمک ویژه مجلس به مردم در این بحبوحه اقتصادی

چنارانی گفت: با تفکیک وزارت صمت کارها راحت تر به سرانجام خواهد رسید چرا که کوچکتر شدن این حوزه تاثیر بهتری بر مدیریت این وزارتخانه خواهد داشت.

اقتصاد کمک ویژه مجلس به مردم در این بحبوحه اقتصادی

پس از ۴ سال پیگیری و اصرار دولت‌های دوازدهم و سیزدهم برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، در ۲۵ تیر ماه امسال بالاخره مجلس یازدهم که در سال پایانی خود قرار دارد، با کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد.

اما این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت بازار و معیشت مردم خواهد داشت. خبرنگار تیترکوتاه پیرامون این موضوع گفتگویی را با هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس یازدهم و موافق تفکیک وزارت صمت ترتیب داده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

تشکیل وزارت بازرگانی بهترین نحوه کنترل بازار

چنارانی در این گفتگو با اشاره به وضعیت کنونی کشور اظهار داشت: ما امروزه از نظر اقتصادی در شرایط خاصی قرار داریم. برخی از اقلام مورد نیاز همه آحاد جامعه است. ما باید قیمت و نحوه توزیع این کالا ها را به درستی رصد و کنترل کنیم.  بهترین روش برای این امر نیز تشکیل دوباره وزارت بازرگانی است.

چنارانی

وی همچنین با بیان اینکه من موافق تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی هستم، گفت: ادغام بسیاری از وزارتخانه ها (مانند راه و شهرسازی) موجب حفظ ساختارها شد. اما متاسفانه ساختار حوزه های صنعت، معدن و تجارت بعد از ادغامی که انجام شد هنوز همگن نشده است و همچنان مجزا از یکدیگر عمل می‌کنند. نباید فراموش کرد که با تفکیک وزارت صمت کارها راحت تر به سرانجام خواهد رسید چرا که کوچکتر شدن این حوزه تاثیر بهتری بر مدیریت این وزارتخانه خواهد داشت.

زیرساخت های تشکیل وزارت بازرگانی فراهم است

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس یازدهم با بیان اینکه مدیریت وزارت صمت به دلیل عریض و طویل بودن آن کار دشواری است، افزود: خوشبختانه زیرساخت های این تفکیک امروزه در کشور وجود دارد. برخی از منتقدان تفکیک وزارت صمت بر این باورند که این اقدام موجب تحمیل هزینه گزاف به دولت خواهد شد؛ اما من به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم. چراکه همان طور که پیشتر عنوان شد ما سابق بر این زیرساخت های وزارت بازرگانی را در کشور داشته ایم. بنابراین احتیاجی به هزینه‌کرد گزافی نخواهد بود.

تفکیک-وزارت-صمت

 

چنارانی در پایان اظهار داشت: متاسفانه افرادی که تا امروز سکان دار هدایت وزارت صمت بوده اند نتوانسته اند به خوبی از پس این ماموریت مهم بر بیایند. با این حال لایحه تفکیک وزارت صمت در مجلس یازدهم تصویب شده است. این کمکی ویژه از سمت مجلس به مردم  در این بحبوحه اقتصادی است. البته دولت باید دقت کند و شخصی توانمند و قوی در عرصه بازرگانی که با مشکلات این بخش آشنا است را به مجلس معرفی کند تا بتوان با راهبری صحیح وزارت بازرگانی باری از دوش مردم برداشت.

 

منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها