|
کدخبر: 303238

از شیوه‌های گذشته دست برداریم

علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به وضعیت صنعت خودرو با بیان اینکه در شرایط کنونی باید در این صنعت از شیوه‌های گذشته دست برداریم، افزود: در صنعت خودرو باید دید در کدام سمت نوآوری، بازار یا قطعه‌سازی قرار بگیریم؛ در حقیقت باتوجه به راهبردها باید تمرکز بر نوآوری باشد و قطعات را از بهترین‌های دنیا وارد کنیم، اما تولید محصول نهایی و رقابت در بازار در دست خود ما باشد.

اقتصاد از شیوه‌های گذشته دست برداریم

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت معدن و تجارت در دیدار با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه وزارت صمت در شرایط سخت و دشواری قرار دارد، گفت: وزارتخانه گرفتاری‌های زیادی دارد و حواشی که برای آن درست می‌شود، مانع از این است که با فراغ بال و به معنای واقعی به موضوعات اصلی بپردازد. البته تلاش می‌کنیم این‌ها را نادیده گرفته و روی موضوعات اصلی تمرکز کنیم.

وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه نباید به حواشی توجه کنیم، گفت: باید این رویکرد را دنبال کنیم که به جای چندین کار خوب، چند کار خوب و باکیفیت انجام دهیم. اغلب مدیران کارهای خوب زیادی انجام می‌دهند، اما کارهای آنها ارزان‌ قیمت و کم‌ارزش است باید سعی کنیم کارهای باکیفیت بیشتر و مؤثرتری انجام دهیم. در این میان، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانیم دنبال کنیم، حرکت به سمت داشتن صنایع و تولیدات باکیفیت است و برای این کار باید به سمت صادرات حرکت کنیم؛ در واقع باید جامعه و بازاری که تعریف می‌کنیم بازار کیفیت محور باشد؛ بنابراین ما بر توسعه صادرات تأکید داریم.

وی افزود: تولید و مصرف در جامعه زمانی به تعادل می‌رسد که واردات و صادرات ما تنظیم باشد و بتوان بازار را با عوامل خودش تنظیم کرد. مهم‌ترین کار باید این باشد که صنایع را به سمت کیفیت هدایت و با دنیا رقابت‌پذیر کنیم. پس هدف نخست توسعه صادرات است و باید به این بخش کمک کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به وضعیت صنعت خودرو با بیان اینکه در شرایط کنونی باید در این صنعت از شیوه‌های گذشته دست برداریم، افزود: در صنعت خودرو باید دید در کدام سمت نوآوری، بازار یا قطعه‌سازی قرار بگیریم؛ در حقیقت با توجه به راهبردها باید تمرکز بر نوآوری باشد و قطعات را از بهترین‌های دنیا وارد کنیم، اما تولید محصول نهایی و رقابت در بازار در دست خود ما باشد. بسیاری تلاش کردند ما را به سمت قطعه‌سازی هدایت کنند؛ البته توجه به قطعه‌سازی مهم است، اما در ساخت قطعات داغ استراتژیک که بتوان از آنها در صنایع مختلف و های‌تک و مثلاً توربین‌ها استفاده کرد؛ قطعات سرد را می‌توان وارد کرده و در زنجیره ارزش‌افزوده از آنها بهره برد.

علی آبادی همچنین بر لزوم توسعه اکتشافات معدنی در کشور تاکید کرد و گفت: باید همه ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی را در این زمینه بسیج کرد، زیرا ثروت زیادی در بخش معدن نهفته است که می‌توانیم از آنها بهترین و بیشترین بهره را ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار کرد: برای تأمین سرمایه‌های موردنیاز توسعه اقتصادی کشور نباید منتظر خارج از کشور باشیم، زیرا انتظاری محقق شدنی نیست و به جایی نمی‌رسد. در این زمینه باید بتوانیم به‌ویژه با استفاده از سرمایه‌های خرد مردم به تامین سرمایه بپردازیم./ روزنامه صمت

 

  • نیستانک ارسالی در

    در خبرها آمده ایشان به خودروسازان گفته دیگر منابع ارزی خود را باید خودتان تامین کنید و وزارت دیگر اینکار را نمی‌کند.اگر تصمیم این عمل توسط گروهی کاربلد و خبره گرفته شده باشد و عواقب گرانی نداشته باشد بهترین وزیر صنعت و دلسوز ملت خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها