|
کدخبر: 60776

معاون مالی و اقتصادی چادرملو در نشست خبری امروز؛

اولویت امروز ما ۱۹ D است

سیدی گفت: طرح بزرگی که در دست اقدام داریم، طرح تجهیز معدن ۱۹ D است که بخش مهمی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری سال آینده چادرملو را در بر می‌گیرد.

گسترش‌نیوز: نشست خبری چادر ملو امروز ۱۵ مرداد ۹۸ در سالن کنفرانس این شرکت معدنی وصنعتی با حضور مدیرعامل و معاونان شرکت چادر‌ملو،خبرنگاران، مدیران و فعالان معدنی برگزار شد.

سید محمود سیدی، معاون مالی و اقتصادی چادر‌ملو در نشست خبری امروز چادرملو ضمن ارائه گزارش مالی چادر‌ملو درخصوص برنامه این شرکت برای افزایش سرمایه گفت: این شرکت تا پایان سال طی دو مرحله قصد افزایش سرمایه از ۴۴۰۰ میلیارد تومان به ۵۵۵۰ میلیارد تومان را دارد.

chadormalo1.jpeg

سیدی با بیان این موضوع که ذخایر کنونی معدن چادرملو قابل توجه است، گفت: نیروگاه‌ها تامین اعتبار شده است. زمین نیروگاه‌های خورشیدی تجهیز شده است این زمین در جور محوطه نیروگاه خودمان است. پیمان‌کاری ام سی و داخل هم مشخص شده پیش‌بینی ما این است تا پایان سال تجهیزات نیروگاه خورشیدی تکمیل می‌شود و نصب آن نیز چندان زمان بر نیست. اگر چنانچه به سیاست‌های ارزی دولت بر نمی‌خوردیم، تجهیزات خارجی نیز تامین شده بود. درحال‌حاضر برای رسیدن به این هدف بدون مشکل پیش می‌رویم.

حاشیه سود ۵۳ درصدی در آهن اسفنجی

مدیرمالی و اقتصادی چادر ملو گفت: نتیجه آنچه که به عنوان پیشبینی درآمد هر سهم در گزارش تفضیلی سه ماه مطرح شده است نشان می‌دهد حاشیه سود ناخالص ما در بخش آهن اسفنجی ۵۳ درصد است. به شکل کلی ما هر آنچه ظرفیت ایجاد کردیم که از این ارزش افزوده در داخل چادرملو استفاده کنیم، نهایت استفاده شده است، امسال ظرفیت‌ها فول بسته شده، به ناچار آن محصولی که دست ماست محصول مازادی است که باید به بازار عرضه شود، بازار هم تابعی است در قیمت‌گذاری کنسانتره و گندله و آنچه برنامه‌ریزی شده، با توجه به اینکه اصل محافظه کاری نیز در نظر گرفته شده، بهینه‌ترین برنامه این است که به سودآورترین سهم برسیم.

۹۸۸۱ قطعه را بومی‌سازی کردیم

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط تحریم چند شرکت جدید در حال احداث وجود دارد و احداث کارخانه گندله‌سازی جدید به چه میزان سرمایه نیاز دارد، گفت: در مجتمع معدنی از سال ۸۴ تا پایان سال ۹۷ در حدود ۹۸۸۱ قطعه را بومی‌سازی کردیم که ۱۴۴۹ قطعه آن در مجتمع صنعتی بومی‌سازی شده است. چون کارخانه‌های فولاد و احیا الان فعالیت می‌کنند و تازه روش مهندسی معکوس در تهیه قطعات در حال پیاده‌سازی است. در سال آینده این مجتمع نیز وزن خوبی خواهد داشت. یک برآورد در مورد قطعات پر مصرفی که تولید داخل جایگزین مصرف خارج شده است از ابتدا تا کنون بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان به جای اینکه از خارج و با ارز تهیه کنیم، قطعات داخلی را مصرف کرده‌ایم و صنعت و اقتصاد داخل از آن استفاده کرده‌اند.

طرح تجهیز معدن ۱۹ D

سیدی گفت: ما الان طرح بزرگی که در دست اقدام داریم، طرح تجهیز معدن ۱۹ D است که در قالب مشارکت است که لااقل از ناحیه چادرملو نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد که ما در انجام آن مشغولیم که بخش مهمی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری سال آینده چادر ملو را در بر می‌گیرد.

مدیرمالی و اقتصادی چادر ملو افزود:طرح‌های دیگری و جود دارد که بزرگی ۱۹ D نیست، طرح احداث نیروگاه‌های خورشیدی، طرح گندله‌سازی شماره ۲ و طرح نورد را در دستور کار داریم. پارسال با تحریم‌های امریکا برنامه‌هایی که در نظر گرفته بودیم با مشکل مواجه شد.

وی در آخر خاطر نشان کرد: پیش‌تر با یک شرکت ژاپنی در ارتباط با فاینانس کارخانه گندله جدید و هم با بانک ایران اروپا برای فاینانس و یا یوزانس واحد‌های نورد به مذاکره پرداختیم اما به خاطر تحریم‌ها به تعویق افتاد اگر بتوانیم ارز را تامین کنیم این برنامه را از سر می‌گیرم اما اولویت ما امروز ۱۹ D است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها