|
کدخبر: 303059

مردم سیستان و بلوچستان در کوره معدن

کرمی در جلسه شورای معادن استان که با حضور اعضا در محل استانداری برگزار شد، افزود: سیستان و بلوچستان دارای معادن مختلفی است و وجود این معادن خود یک ثروت بوده و از ثروت معادن استان، باید همه مردم این خطه پهناور بهره‌مند شوند.

اقتصاد مردم سیستان و بلوچستان در کوره معدن

محمد کرمی در جلسه شورای معادن استان که با حضور اعضا در محل استانداری برگزار شد، افزود: سیستان و بلوچستان دارای معادن مختلفی است و وجود این معادن خود یک ثروت بوده و از ثروت معادن استان، باید همه مردم این خطه پهناور بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع کشاورزی پایدار بیان کرد: غنی بودن خاک کشاورزی مهم است و سازمان محیط زیست باید در زمینه مسائل زیست محیطی معادن، بررسی‌های لازم را انجام بدهد، فعالیت معادن نباید به صنعت کشاورزی استان آسیب وارد کند.

وی اضافه کرد: بررسی بهره‌روی ذخایر معدنی، ایجاد صنایع فرآوری معادن، بهره‌مندی مردم منطقه، تولید ثروت، بعد اقتصادی و اشتغال معادن مورد توجه مسئولان باشد.

استاندار با اشاره به اهمیت فلز مس در تولیدات فناوری‌های نوین، افزود: در زمینه ذخایر معادن مس و طلا سیستان و بلوچستان جزو استان‌های برتر است.

کرمی اظهار کرد: بیان میزان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان نتیجه‌ای در توسعه سیستان و بلوچستان ندارد بلکه این ظرفیت‌ها باید مورد بهره برداری قرار بگیرند.

وی با اشاره به موضوع قاچاق سوخت و عدم فعالیت ماشین آلات مورد استفاده در برخی معادن یا صنایع نیز گفت: مسئولان باید میزان فعالیت، ساعت کار، میزان استخراج و بهره برداری معادن را بررسی کنند، چرا که در برخی از پروژه‌ها شاهد عدم تطابق پیشرفت بیان شده با سطح اجرا هستیم.

کرمی تاکید کرد: کارشناسی و بررسی دقیق پروژه‌ها، میزان پیشرفت کارها، عدم تعطیلی پروژه و بررسی نیاز کارگاه‌ها برای در اختیار قرار دادن منابع مورد نیاز به صورت کنترل شده رد اولویت کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: امنیت و دادن مشوق‌های سرمایه‌گذاری در میزان سرمایه گذاری و پیشرفت کارها بسیار تأثیر گذار است.

وی اذعان کرد: ما جوانان خیلی توانمندی در استان داریم که باید از ظرفیت این جوانان در حوزه تجارت، اقتصاد، معادن، شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

کرمی اضافه کرد: در زمینه نیاز به نیروی کار ماهر، مسئولان باید کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز را برگزار کنند.

وی با تاکید بر دقت و رفع موانع در انجام کارها تصریح کرد: طولانی شدن پروسه صدور مجوزها، باعث دلسردی سرمایه گذار، کاهش تولید و ایجاد مشکلات اقتصادی خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه تجارت بر برقراری ارتباط با کشورهایی که از طریق دریا می‌توان با آنها در ارتباط بود، تاکید کرد.

شایان به ذکر است در سطح استان سیستان و بلوچستان از ۴۵۴ فقره معدن، در ۳۶۰ فقره، معدن فعال داریم که ۸۰ درصد معادن کل استان را شامل می‌شوند، ۳۳ فقره از معادن استان در حال تجهیز، ۶۷ فقره احیا و همچنین فعال سازی معادن کوچک مقیاس از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در دستور کار قرار دارد.

منبع: بیرونیت
  • ع ا ز ارسالی در

    باید خود جوانان و مردم استان سیستان و بل وچستان هم بصورت جهادی برای رفع مشکلات اس تان های خودشان شرکت بکنند نه اینکه بیکار که هستند و در خانه بشینند پای تلویزیونه ای معاندها و همش دولت را مسئول بدانند مگ ر مردم این استان در این استان زندگی نمیک نند و چرا برای رفع مشگلات خودشان جهادی و ار وارد میدان نمیشوند مخصوصآ در حل مشگل آب با دیگر نیروهای جهادی همکاری نمیکنند مگر نمیخواهند آب بخورند و کشاورزی بکنند پس چرا همکاری نمیکنند برای حل مشگلات خود شان ؟

  • اریان ارسالی در

    جمهوری اسلامی بلوچها رو به ناحق نکشه و دست از سر مردم سنی مذهب برداره ...حق معدن و توی سرش بخوره ...شماها حق مردم توی شکم حسن نصرالله نریزید معدن دادنتون پیشکش

  • علیرضا ارسالی در

    ببخشید بعد از 40سال از پیروزی مستضعفین بر مستکبران تازه باید از معادن وخاک غنی استان برای مستضعفین استان سیستان و بلوچس تان استفاده بشه راستی زابل که از دست رفت حالا فکری برای معادن طلای بلوچستان بکنی د......‌‌‌‌‌....

  • کافر ارسالی در

    وقتی از معادن استان حرف میشه فقط بخور و ببر یک سری مسولین دزد میان اکتشاف پول ذخ ایر از منطقه می‌برد و نصیب مردم منطقه بج ز فقر و بدبختی چیزی دیگه نمیشه.خیرش بخود تون

  • ایرانی ارسالی در

    معادن طلا و مس تو بلوچستانه ولی مردم بلوچ نه شغل دارن نه درآمد، درسته که درآمد این معادن مال همه مردم ایرانه، ولی حداقل تو تقسیم ثروت انصاف داشته باشین و فقر رو از استان بلوچستان ریشه کن کنید.

  • اسی ارسالی در

    در بلوچستان ۶سال قبل من در کار معدن کرومیت رفته بودم برای شناسایی انواع معادن هر دره می گشتم اين سنگ بود متاسفانه سرمایه نداشتم

  • عدالت علی ارسالی در

    یه پاپاسی هم خرج مرد بلوچستان نمیشه همش حرف اضافه

  • علی ارسالی در

    مردم بلوچستان دست خالی و بدون سرمایه چکارکنند خیلیها از مردم اون منطقه من رفتم همین تلویزیونی که شما نشستی پاش شبکه ها رو میزنی و عوض میکنی ندارن مدرسه درست حسابی ندارن کفش کیف مدرسه ندارن نفست از جای خیلی گرمی میاد تبعیض قائل شدن دولت خوب معلوم ومشخصه دادمیزنه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها