|
کدخبر: 302497

در مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی مطرح شد:

تداوم روند سودآوری وپترو برای سهامداران

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در گزارش خود در مجمع عمومی سالیانه ‌از روند افزایش سودآوری در سال مالی گذشته و تلاش جهت حفظ روند سوددهی پایدار این هلدینگ چند رشته‌ای خبر داد.

اقتصاد تداوم روند سودآوری وپترو برای سهامداران

مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی منتهی به سال مالی ۳۱/۰۲/۱۴۰۲ با حضور اکثریت سهامداران، مسعود اسم‌خانی مدیرعامل شرکت نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و جمعی از معاونان ارشد تاپیکو، اعضای هیات مدیره شرکت PIIC، مدیران عامل شرکت‌های تابعه، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی این شرکت، ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های شرکت بین المللی بازرسی کالای تجاری IGI برگزار شد.

در ابتدای مجمع گزارش بخشی از دستآوردهای مالی و عملیاتی هلدینگ PIIC و شرکت‌های تابعه آن ارایه شد.

حجت الله برامکی یزدی ضمن تسلیت به‌مناسبت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و قدردانی از زحمات تمام همکاران در مجموعه PIIC و شرکت‌های تابعه عنوان کرد درآمد عملیاتی شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی نسبت به سال مالی گذشته ۹۹ درصد، سود عملیاتی ۱۰۴ درصد و سود خالص ۳۱۹ درصد با افزایش روبرو بوده است.

برامکی افزود: یکی از بزرگترین دستآوردهای این سال مالی را می‌توان به نتیجه رساندن پرونده NPC نام برد که از نکات قابل توجه آن رفع عوارض ناشی ازصدور حکم قطعی علیه شرکت نظیر توقیف حساب‌ها و سهام متعلق به هلدینگ، جلوگیری از افزایش خسارات تاخیر تادیه ناشی از عدم‌ پرداخت بدهی و در نهایت ایجاد مخاطره در ادامه فعالیت هلدینگ ذکر کرد. دستآوردهای دیگر این هلدینگ نیز همچون تاسیس اولین مرکز نوآوری و اولین صندوق جسورانه در گروه شستا، اتمام پروژه فاز ۳ در شرکت دوده صنعتی پارس و تولید گرید پی‌تایپ در شرکت کربن ایران برای اولین بار در کشور قابل ذکر است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی در ادامه گزارش ارائه داد: برنامه آتی هلدینگ نیز در سرفصل‌های راه‌اندازی کامل کارخانه اسیدسیتریک کرمانشاه، توسعه سرمایه‌گذاری‌ در کسب و کارهای دانش بنیان و فناورانه جدید، بهبود درآمدزایی و کاهش بهای تمام شده و مدیریت هزینه‌ها در شرکت‌های تابعه، توسعه روش‌های تامین منابع مالی، توسعه پروژه‌ها در شرکت‌های تابعه، مدیریت بهینه سرمایه‌های انسانی گروه و ... در سال جدید است.

در پایان مجمع ضمن تصویب صورت‌های مالی، سود نقدی به میزان ۴۵۰۰ ریال به ازای هر سهم، به تصویب رسید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها