|
کدخبر: 301535

کلاهبرداری از ۲۵ هزار سرمایه‌گذار ارز دیجیتال!

ادی الکساندر، ساکن نیویورک، به دلیل دست داشتن در کلاهبرداری به ۹ سال زندان محکوم شد. او به دلیل کلاهبرداری ۲۴۸ میلیون دلاری از بیش از ۲۵۰۰۰ سرمایه‌گذار از طریق پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال خود به نام EminiFX مجرم شناخته شد. تحقیقات نشان داد که الکساندر از مقداری پول برای خرید اقلام مجلل مانند اتومبیل‌های گران قیمت برای خود استفاده کرده است.

اقتصاد کلاهبرداری از ۲۵ هزار سرمایه‌گذار ارز دیجیتال!

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) مجازات الکساندر را در وب سایت رسمی خود اعلام کرد و جرم او را به تفصیل توضیح داد.

او بین سپتامبر ۲۰۲۱ و می ۲۰۲۲ پلتفرم سرمایه‌گذاری رمزارزی مشکوک EminiFX را رهبری کرد و بازده سرمایه‌گذاری بالا “تضمین شده” را از طریق فناوری ویژه به مشتریان ارائه داد. این ویژگی که از آن به عنوان “راز تجاری” او یاد می‌شود، به مشتریان قول می‌داد که پول خود را در عرض پنج ماه دو برابر کنند.

وزارت دادگستری ادعا کرد که او حداقل ۱۴,۷۰۰,۰۰۰ دلار را به حساب بانکی شخصی خود هدایت کرده و یک خودروی BMW برای خود به قیمت ۱۵۵,۰۰۰ دلار خریداری کرده است.

به غیر از ۹ سال زندان، الکساندر به سه سال آزادی تحت نظارت و به پرداخت ۲۴۸ میلیون دلار جریمه و پرداخت غرامت به ارزش ۲۱۳ میلیون دلار محکوم شد.

نمونه‌های بسیاری از افراد خاطی وجود دارد که در چند سال گذشته سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال را فریب داده‌اند تا پول آنها را بدزدند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها