|
کدخبر: 301442

خطر در بیخ گوش این ماده معدنی/ پای چین در میان است

انتظار می‌رود که بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان، کمترین درآمد و سود سهام خود را در سه سال گذشته گزارش کند که دلیل آن هم عمدتا ناشی از کاهش ۱۵ درصدی قیمت‌های سنگ آهن خریداری شده در این دوره شش ماهه است.

اقتصاد خطر در بیخ گوش این ماده معدنی/ پای چین در میان است

ریوتینتو اولین شرکت بزرگ سنگ آهن در سطح جهان است که انتظار می‌رود از هفته جاری درآمدهای شش ماهه کمتری را نسبت به سال‌های گذشته گزارش کند. با توجه به عادی شدن زنجیره‌های تامین پس از پایان کووید – ۱۹، توجهات زیادی به این موضوع معطوف شده که تامین کنندگان صنعت فولادسازی چین، تقاضای مشتری را چگونه ارزیابی می‌کنند؟

انتظار می‌رود که بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان، کمترین درآمد و سود سهام خود را در سه سال گذشته گزارش کند که دلیل آن هم عمدتا ناشی از کاهش ۱۵ درصدی قیمت‌های سنگ آهن خریداری شده در این دوره شش ماهه است.

سنگ آهن حدود ۷۰ درصد از درآمد ریو را تشکیل می‌دهد. یک اجماع قابل مشاهده آلفا انتظار دارد که ریو به سود ۵.۸۵ میلیارد دلار و سود سهام ۱۸۵ سنت آمریکا برسد که ۳۲ درصد کمتر از ۸.۶۳ میلیارد و ۲۶۷ سنت سال گذشته است.

قیمت سنگ آهن در این سه ماهه به بالاترین سطح چهار سال اخیر رسیده به این امید که محرک هدفمند برای بخش املاک چین باشد.

رهبران ارشد چین روز دوشنبه هفته جاری متعهد شدند که حمایت سیاستی از اقتصاد را در بحبوحه بهبودی پر پیچ و خم پس از کووید، با تمرکز بر تقویت تقاضای داخلی و نشان دادن اقدامات محرک بیشتر، افزایش دهند.

کان پکر تحلیل‌گر آربی‌سی در سیدنی عنوان کرد: بازگشت اقتصاد و تجارت چین به شرایط عادی به نقطه پایان خود نزدیک شده و بعید به نظر می‌رسد که محرک بزرگ دیگری بتوان برای احیای اقتصادی در نظر گرفت.

ریو هنگامی که هفته گذشته تولید سه ماهه خود را گزارش کرد، نسبت به خطر رشد اقتصاد جهانی نیز هشدار داد.

گروه بی‌اچ‌پی که بزرگترین شرکت معدنی جهان محسوب می‌شود، در دوم آگوست گزارش می‌دهد که انتظار می‌رود ۳۵ درصد کاهش سود اساسی را برای نیمی از ۱۱.۶ میلیارد دلار برای نیمه دوم سال مالی ۲۰۲۲ – ۲۰۲۱ به ۷.۴۵ میلیارد دلار ثبت کند.

فورتسکیو نتایج تولید سه ماهه خود را در روز جمعه و نتایج مالی خود را در روز بیست و هفتم آگوست اعلام خواهد کرد. همچنین شرکت معدنی واله دومین شرکت بزرگ سنگ آهن در جهان، نتایج مالی خود را در ۲۷ جولای پس از تاخیر فروش در تولید در طول سه ماهه گزارش خواهد کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها