|
کدخبر: 300391

آغاز چالش‌های بلک‌راک برای راه‌اندازی ETF بیت کوین

بلک‌راک، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی در جهان، درخواستی را برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرده است.

اقتصاد آغاز چالش‌های بلک‌راک برای راه‌اندازی ETF بیت کوین

در حالی که پذیرش بررسی این درخواست توسط کمیسیون SEC گامی مثبت به سمت راه‌اندازی اولین ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده است، رسوایی‌های اخیر ممکن است چالش‌هایی را برای بلک‌راک و پذیرش این محصول معاملاتی ایجاد کند.

طبق گزارش‌ها، یکی از این رسوایی‌های بلک‌راک مربوط به یک مدیر سابق در بخش سبدگردانی شرکت، رندی رابرتسون است که ظاهراً نتوانست تضاد منافع مربوط به یک شرکت پخش فیلم را فاش کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه رابرتسون اقدام کرد و او با پرداخت جریمه موافقت کرد.

علاوه بر این، بلک‌راک با انتقاد چهره‌های جمهوری‌خواه از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، به دلیل اولویت دادن به اهداف اجتماعی و زیست‌محیطی (ESG) در مقایسه با به حداکثر رساندن بازده سرمایه‌گذاران، مواجه شده است. دیسانتیس با اشاره به نگرانی در مورد تمرکز این شرکت بر اهداف اجتماعی و زیست‌محیطی، دو میلیارد دلار از دارایی‌های فلوریدا را از بلک‌راک خارج کرد.

بلک‌راک در گذشته هم با جنجال‌هایی، از جمله درگیر شدن در یک تحقیق کلاهبرداری بزرگ در آلمان در سال ۲۰۱۸، روبرو بوده است. این شرکت متهم به سوء‌استفاده از یک خلأ مالیاتی به نام cum-ex بود که ظاهراً شامل پرداخت سود سهام بین مؤسسات مالی برای درخواست بازپرداخت مالیاتی متعدد بود. با وجود این چالش‌ها، بلک‌راک همچنان متعهد به پذیرش ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین است.

لری فینک، مدیرعامل بلک‌راک، به دموکراتیک شدن سرمایه‌گذاری معتقد است و ETFها را ابزاری برای تغییر چشم‌انداز سرمایه‌گذاری می‌داند. در حالی که بررسی برنامه ETF بیت کوین بلک‌راک توسط کمیسیون SEC در حال پیشرفت است، این شرکت باید به مسائل مربوط به رسوایی‌های اخیر رسیدگی کند و تأثیر بالقوه انتقاد در مورد تمرکز اهداف اجتماعی و زیست‌محیطی خود را بررسی کند تا بتواند با موفقیت ETF بیت کوین خود را راه‌اندازی کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها