|
کدخبر: 300272

نامزد ریاست جمهوری آمریکا دشمن ارزهای دیجیتال!

در تاریخ ۴ ژوئیه، ران دیسانتیس (Ron DeSantis)، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور، فوراً جلوی معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را خواهد گرفت.

اقتصاد نامزد ریاست جمهوری آمریکا دشمن ارزهای دیجیتال!

به گفته دیسانتیس، فدرال رزرو قصد دارد با نمایندگان قانونگذار و قوه مجریه دولت آمریکا مشورت کند و قانونی را تصویب کند که استفاده از CBDC را مجاز کند. این در حالی است که در فلوریدا که دیسانتیس در آنجا به عنوان فرماندار خدمت می‌کند، استفاده از CBDC ممنوع است و او انتظار دارد که سایر ایالت‌ها نیز همین کار را انجام دهند.

دیسانتیس همچنین نگرانی خود را درباره برنامه‌های مجمع جهانی اقتصاد برای حذف پول نقد و کریپتو بیان کرده است که به این ترتیب قصد دارد از CBDC استفاده کند.

نظرات دیسانتیس به یک گزارش از سال ۲۰۲۲ اشاره دارد که در آن فدرال رزرو اظهار نظری انجام داد که با توضیحات او همخوانی دارد، اما در آن گزارش همچنین توضیح داده شده است که فدرال رزرو “در مورد مطلوبیت نهایی” یک CBDC هیچ موضعی نمی‌گیرد.

ادعاهای دیسانتیس با انتقاد متقابل از سوی طرفداران تمرکززدایی مواجه شده است که معتقد هستند این رویکرد محدودکننده، در تضاد با ارزش‌هایی است که در زیربنای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال عمومی وجود دارد. بسیاری از کشورها که در حال معرفی CBDC هستند، محدودیت‌هایی در خریدهای غیرقانونی و ردیابی تراکنش‌ها توصیف کرده‌اند که در حال حاضر برای معاملات مالی نیز به کار می‌روند.

در نتیجه، مخالفت دیسانتیس با CBDCها منعکس‌کننده یک بحث گسترده‌تر درباره نقش ارزهای دیجیتال در اقتصاد و جامعه است. در حالی که برخی از افراد ادعا می‌کنند که CBDCها می‌توانند امور مالی را بهبود بخشند و هزینه‌های تراکنش را کاهش دهند، برخی دیگر درباره حریم خصوصی، مداخله دولت و احتمال سوءاستفاده، ابراز نگرانی می‌کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها