|
کدخبر: 299977

احتمال تعطیلی این استان به علت گرمای شدید

​مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه دمای هوای تهران در روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه از ۴۰ درجه عبور کرد و میزان دمای هوا در برخی نقاط این منطقه به ۴۳ درجه نیز رسید، اظهار کرد: گرمترین هفته سال جاری را که در ۱۱ سال اخیر بی سابقه بوده پشت سرگذاشتیم.

اقتصاد احتمال تعطیلی این استان به علت گرمای شدید

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق ضمن اشاره به اوج بار مصرف برق تهران در هفته جاری عنوان کرد: وزارت نیرو در حال حاضر درخواستی برای تعطیلی ادارات به دلیل کمبود تولید برق ندارد.

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه دمای هوای تهران در روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه  از ۴۰ درجه عبور کرد و میزان دمای هوا در برخی نقاط این منطقه به ۴۳ درجه نیز رسید، اظهار کرد: گرمترین هفته سال جاری را که در ۱۱  سال اخیر بی سابقه بوده پشت سرگذاشتیم.

وی افزود: افزایش دمای بی سابقه هوای کشور در هفته جاری علاوه بر شکستن رکوررد تاریخی  مصرف برق کشور ، رکورد مصرف برق تهران را هم جابجا و نصاب ۱۲۷۰۰ مگاوات را ثبت کرد که حدود ۵۰۰ مگاوات از سال گذشته بیشتر است.

مدیرعامل  شرکت مدیریت شبکه برق ایران تصریح کرد: خوشبختانه شبکه برق کشور پایدار است و مشکلی در برق هموطنان وجود ندارد.

وی ضمن قدردانی از هموطنان گفت: از ابتدای اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق ۴۰ درصد هموطنان مشمول دریافت پاداش شدند که خوشبختانه با مشارکت بسیار خوبشان علاوه بر دریافت پاداش خوش مصرفی،  صنعت برق را نیز در گرمترین هفته سال جاری برای تامین برق مطمئن و پایدار یاری کردند.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: وزارت نیرو ، در حال حاضر درخواستی  برای تعطیلی ادارات به دلیل کمبود تولید برق ندارد.

وی افزود: ممکن است بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی و تداوم و ماندگاری جریان گرما در کشور و افزایش مصرف برق در هفته های پیش رو این درخواست را داشته باشیم اما در حال حاضر مشکلی در تامین برق هموطنان وجود ندارد و نیازی به تعطیلی ادارات نداریم .

سخنگوی صنعت برق ضمن تشکر از همراهی استانداران با صنعت برق گفت: ممکن است اعلام تعطیلی از سوی استانداران به علت گرمای شدید و در راستای رفاه  مردم باشد که در هر حال جای قدردانی دارد.


 

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    یه بار برای همیشه این تهران رو تعطیل کنی د
    سری بزنید به شهرهای دیگه ببینید چقدر گرم بالای ۵۰ درجه
    شما فقط تهر ان را می بینید

  • ناشناس ارسالی در

    گم شین لعنتی ها
    پدر سوخته ها کثیف و احمق ها و دزد
    مردم خوزستان بدبخت و مظلوم و رنج کشیده... تو این گرما 60 د رجه آب شرب ندارن بخورن با وجود اینکه کل استان آب و سد سازی است.
    بعد شما فق ط تهران و مشهد و اصفهان و .. برای تون مه مه
    انگار بقیه استان ها جز ملت ایرا ن نیستن
    از ماست که بر ماست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها