|
کدخبر: 299658 شروین اشیدری

اختصاصی روزگار خودرو؛

رونمایی از خودروی لوکس چینی / تیگو ۸ پلاگین هایبرید را بیشناسید

خودروسازی فونیکس از تیگو ۸ پرو ای پلاس پلاگین هایبرید رونمایی کرد.

اقتصاد رونمایی از خودروی لوکس چینی  / تیگو ۸ پلاگین هایبرید را بیشناسید

محصولات فونیکس در حقیقت خودروهای لوکس زیرمجموعه برند مدیران خودرو محسوب می‌شوند.

بعد از کسب موفقیت در فروش خودروی تیگو ۸ حال نسخه‌ای جدید از این خودرو با پسوند پرو ای پلاس رونمایی شد.

این خودرو در حقیقت یک محصول پلاگین هایبرید است که از ترکیب پیشرانه بنزینی و برقی استفاده می‌کند.

پیشرانه برقی نیز امکان شارژ شدن در حین حرکت و همچنین از طریق برق را دارد.

در تیگو ۸ پرو ای پلاس از یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری توربو و دو پیشرانه الکتریکی استفاده شده است.

ترکیب این پیشرانه با هم مجموعا ۳۲۶ اسب بخار و ۵۱۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس نیز از نوع دوال کلاچ اتوماتیک است.

لازم به ذکر است که صفر تا صد این خودرو تنها ۷.۶ ثانیه اعلام شده است.

امکانات رفاهی

E+ به عنوان پرچمدار حال حاضر مدیران خودرو با امکانات و تجهیزات بالاتری نسبت به دیگر مدل‌های خودرویی تجهیز شده است. نسخه هیبریدی این خودرو نیز امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی را در خود جای داده است و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. تجهیزات فونیکس تیگو 8 پرو E+ شامل حالات رانندگی مختلف، شش کیسه هوا، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، دوربین عقب، کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کمک به حرکت در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، سامانه کنترل فشار باد تایرها، دستیارهای رانندگی خودکار یا ADAS، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، سیستم صوتی به همراه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سیستم صوتی سونی با هشت بلندگو، فرمان برقی دی‌کات مجهز به گرمکن و تو دوزی چرمی را شامل می‌شود.

رقبا

فونیکس تیگو ۸ پرو E+ با قیمتی بیش از ۲۵ هزار دلار در چین به فروش می‌رسد که می‌توان آن را یک خودروی نه چندان ارزان دانست. انتظار می‌رود که فونیکس تیگو ۸ پرو E+، به عنوان گران‌ترین تیپ این خودرو و حتی با نرخ بالاتری از تیگو ۸ پرومکس، به فروش برسد. در حال حاضر، این خودرو رقیبی در بازار ایران ندارد و به همین دلیل می‌تواند فروش موفقی را تجربه کند.

نقاط ضعف و مزایا

باتری ۱۹.۲۷ کیلووات‌ساعتی، که حداکثر برد ۷۵ کیلومتری را در حالت تمام برقی فراهم می‌کند، از نقاط ضعف این خودرو است. ولی، باید توجه داشت که این خودرو در حالت هیبریدی با مصرف سوخت ۱.۵۵ لیتر در هر صد کیلومتر، و در حالت بنزینی با مصرف ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر، جزو کم‌مصرف‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران قرار می‌گیرد. باتری با ولتاژ ۳۵۰ ولت نیز با شارژ برق شهری در ۳ تا ۴ ساعت شارژ می‌شود.

 

منبع: روزگار خودرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها