|
کدخبر: 297726

ریزش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به بحران تورم گفت: اگر گام‌های دقیقی برداشته شود، تورم نیز قابل مهار است و می‌توان امیدوار بود نرخ تورم دستخوش کاهش شود.

اقتصاد ریزش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟

یحیی آل‌اسحاق در پاسخ به این سوال که دلار تا چه میزان امکان کاهش قیمت را داراست، گفت: بازیگران بازار ارز بر تعیین قیمت موثر هستند و تنها یک عامل نیست که بتواند زمینه را برای پیش‌بینی مهیا کند اما همین حالا نیز رصد بازار نشان می‌دهد قیمت‌ها در حال کاهش است و این روند احتمالا ادامه‌دار است.

وی با اشاره به اینکه منابع بلوکه شده ایران در کره حنوبی نیز در حال آزادسازی است، عنوان کرد: تنها عراق در حال آزاد کردن پول‌های ما نیست . سایر کشورها نیز دست به این اقدام زده‌اند و این نشان از نتیجه دادن دیپلماسی ایران دارد.

او در جواب این پرسش که آیا آزادسازی پول‌های بلوکه شده نتیجه توافقی قریب‌الوقوع است، گفت: من قادر به پاسخ به این سوال نیستم و بهتر است این پرسش را اهل سیاست جواب بدهند اما فکر می‌کنم در بخش بین‌الملل گشایشی ایجاد شده و این گشایش می‌تواند زمینه را برای بهبود وضعیت اقتصادی و سفره مردم مهیا کند .

او با اشاره به بحران تورم گفت: اگر گام‌های دقیقی برداشته شود، تورم نیز قابل مهار است و می‌توان امیدوار بود نرخ تورم دستخوش کاهش شود.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها