|
کدخبر: 297580

بررسی میدانی خاندوزی درباره وضعیت تجارت کشور

وزیر اقتصاد گفت: رسوب کالا در گمرکات و بنادر کشور حدود ۳ هزارم درصد از حجم تجارتی است که در اقتصاد ایران انجام می‌شود و رویه‌ای متعارف در فرآیندهای تجاری کشور است.

اقتصاد بررسی میدانی خاندوزی درباره وضعیت تجارت کشور

وزیر امور اقتصاد و دارایی به همراه هیاتی از این وزارتخانه به بررسی آخرین وضعیت تجارت در نقاط گمرکی، مرزی و بنادر کشور پرداخت.

تعدادی از معاونان وزیر ، روسای سازمان های تابعه و مدیران کل وزارت اقتصاد از جمله رئیس کل گمرک ایران، رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور، سید احسان خاندوزی را در این سفر همراهی می کنند.

بازدید میدانی از گمرک شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی و رصد فرآیندهای این حوزه، از جمله برنامه های وزیر اقتصاد در جریان این سفر است.

اقدامات دولت در جهت کاهش رسوب کالا

سید احسان خاندوزی امروز، ۲۷ خردادماه در بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار بود گزارشی به هیات دولت در خصوص آخرین وضعیت تجارت در نقاط گمرکی، مرزی و بنادر کشور تهیه شود امروز از منطقه ویژه بندر ماهشهر بازدید کردیم و پس از این نیز با حضور در هرمزگان از منطقه ویژه شهید رجایی بازدید خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد گفت: رسوب کالا در گمرکات و بنادر کشور حدود ۳ هزارم درصد از حجم تجارتی است که در اقتصاد ایران انجام می‌شود و رویه‌ای متعارف در فرآیندهای تجاری کشور است.

خاندوزی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ هیات دولت برای اینکه این فرآیند در خصوص کالاهای اساسی و تجهیزات حوزه سلامت و دارو به سرعت انجام شود و حتی این عدد ۳ هزارم درصد نیز کاهش یابد، مصوبه کاهش حقوق نرخ ورودی از ۴ درصد به یک درصد را صادر کرده است.

بازدید خاندوزی از انبارهای گمرک بندر امام خمینی (ره)

سید احسان خاندوزی در بازدید از انبارهای گمرک بندر امام خمینی (ره) بر فعال شدن مکانیزم اعلام هشدار فاسد شدن کالاها در بنادر و گمرک تاکید کرد و گفت: هر جایی دولت یک محموله دارد که ممکن است منقضی یا فاسد شود، باید مکانیسم هشداری وجود داشته باشد که پیش از فاسد شدن هشدار دهد که برای مثال فلان کالا در فلان انبار ممکن است یک یا دو ماه دیگر فاسد شود.بالاترین مقام دستگاه در مورد اینکه چه بخشی از کالاهای موجود در معرض آلودگی و فساد است مسئول است.

خاندوزی درباره آلودگی کالاها افزود: در این امر تفاوتی بین بخش خصوصی و دولت وجود ندارد و همه برای عدم آلودگی کالاها باید تلاش کنند چرا که این کالاها اموال عمومی مردم هستند.

وزیر اقتصاد از انبار نگهداری کالاهای بندرامام بازدید کرد

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی صبح امروز (شنبه ۲۷ خردادماه) به منظور سفری یک روزه به بندر امام خمینی، وارد فرودگاه ماهشهر شد.

وی در ابتدای این سفر با حضور در بند امام خمینی (ره) از انبار نگهداری کالای این مجتمع بندری دیدن کرد.بازدید از انبارها و گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) از دیگر برنامه‌های سفر وزیر اقتصاد به خوزستان است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها