|
کدخبر: 297206

این کشف معدنی دنیا را نجات می‌دهد

یک باتری‌‌‌‌‌‌ساز چینی خبرداده گونه تازه‌‌‌‌‌‌ای از باتری‌‌‌‌‌‌های بردبلند را می‌تواند بسازد که نسبت به نمونه‌‌‌‌‌‌های فعلی عملکرد به‌شدت بهتری دارد.

اقتصاد این کشف معدنی دنیا را نجات می‌دهد

یک باتری‌‌‌‌‌‌ساز چینی خبرداده گونه تازه‌‌‌‌‌‌ای از باتری‌‌‌‌‌‌های بردبلند را می‌تواند بسازد که نسبت به نمونه‌‌‌‌‌‌های فعلی عملکرد به‌شدت بهتری دارد.

مدیر این شرکت اعلام کرده ترکیب تازه از ۴عنصر لیتیوم، آهن، منگنز و فسفات استفاده کرده و ویژگی‌های بهتری نسبت به باتری‌‌‌‌‌‌های بردبلند دارد و با هر بار شارژ تا هزار کیلومتر برد خواهد داشت.

 شرکت گوشن اعلام کرده؛ با افزودن فسفات به سه عنصر دیگر توانسته روشی برای کاهش هزینه و افزایش برد باتری‌‌‌‌‌‌های مورداستفاده در دو برند تسلا و بی‌‌‌‌‌‌وای‌‌‌‌‌‌دی پیدا کند. ویژگی مهم دیگر باتری‌‌‌‌‌‌های جدید این است که ابعاد کوچک‌تری دارند. موضوعی که می‌تواند کاربردهای این‌گونه از باتری‌‌‌‌‌‌ها را گسترش دهد. چنگ، مدیر این شرکت اعلام کرده: باتری‌‌‌‌‌‌های فعلی از نوع LFP هستند که تقریبا به سقف چگالی انرژی ۱۹۰وات ساعت بر کیلوگرم رسیده‌‌‌‌‌‌اند؛ این در حالی است که باتری جدید گوشن می‌تواند به سقف ۲۴۰وات ساعت بر کیلوگرم برسد. این بدان معناست که باتری‌‌‌‌‌‌های گوشن می‌توانند انرژی بیشتری را در هر سلول باتری ذخیره کنند و وزن و اندازه بسته را به حداقل برسانند. اعلام رسمی ظهور این نوآوری از سوی سازنده چینی علاوه‌بر نشان‌دادن تبحر این شرکت و صنایع چین، گویای این موضوع است که چگونه فناوری باتری و نیازهای مواد خام هنوز در حال تکامل و غیرقابل پیش‌بینی بوده و راه برای کاهش هزینه و افزایش عملکرد که دو نیاز خودروسازان جهان بوده، باز است.

منبع: بیرونیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها