|
کدخبر: 296369

هزینه وام مسکن کاهش یافت

هزینه اوراق تسه برای خرید وام مسکن‌ برای زوج‌ها ۸۲ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان و برای افراد مجرد به ۴۸ میلیون و ۱۰۴هزار تومان می‌رسد.

قیمت هر برگ وام مسکن نسبت به ماه‌های قبل روند کاهشی داشته است و افراد برای خرید وام مسکن باید هزینه کمتری پرداخت کنند.

اما قیمت اوراق مسکن‌ برای خرید مسکن و وام جعاله برای زوجین و افراد مجرد چقدر است؟

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد با اوراق ۸۵ هزار و ۹۰۰ تومانی، ۳۴ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۱۳ میلیون و ۷۴۴ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۴۸ میلیون و ۱۰۴هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۶۸ میلیون و ۷۲۰  هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۳ میلیون و ۷۴۴  هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۸۲ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان پرداخت کنند.

این ارقام در حالی است که در آخرین ماه‌های سال ۱۴۰۱ هزینه خرید وام مسکن افراد مجرد بیش از ۶۰ میلیون و هزینه خرید وام زوجین بالای ۱۰۰ میلیون تومان بود.

زمین ۲۵۰ متری رایگان به کدام خانوارها واگذار می‌شود؟

اما نکته مهمی که درباره وام مسکن وجود دارد این است که این وام قدرت خرید بسیار کمی دارد و با کمک آن زیر ۱۰ متر از یک واحد مسکونی را خرید.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۷ میلیون و ۴۸۸ و متاهل‌ها نیز ۵۴میلیون و۹۷۶  هزار تومان پرداخت کنند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها