|
کدخبر: 296158

فوری / یارانه ۴۸۰ هزار تومانی برای این افراد

وزیر کار با اعلام این خبر که طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده اجرایی می‌شود،‌ گفت:با دستور و تاکیدات ریاست جمهوری، وزارت کار متولی ساماندهی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شد.

اقتصاد

صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در تشریح اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: قانونگذار در سال ۱۴۰۱ تکلیفی را برای اجرای کالاهای الکترونیکی تصویب کرد اما به دلیل عدم وجود زیرساخت در ابتدای طرح، امکان عملیاتی شدن آن فراهم نبود. با این حال با دستور و تاکیدات ریاست جمهوری، وزارت کار متولی ساماندهی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شد.

وی افزود: این طرح بصورت آزمایشی در چند شهرستان کوچک و سپس استان هرمزگان و بعد در چند استان دیگر اجرایی شد و در اسفندماه نیز در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد.

وزیر کار گفت: به لحاظ آنکه مشمولان یارانه بین کالابرگ و پول نقد مختار بودند، ترجیح‌شان بصورت دریافت یارانه نقدی بود و کالابرگ الکترونیکی با اقبال عمومی مواجه نشد و استقبال اندک بود. در سال جدید در اجرای بند "ی"قانون بودجه به دولت اجازه داده شده به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم، طرح کالابرگ را اجرا کند.

مرتضوی عنوان کرد: در این راستا، مشوق‌هایی را اجرا کردیم، در گام اول یارانه کالابرگ ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و مثلا کسانی که یارانه‌شان ۴۰۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان ارتقا پیدا می‌کند؛ کسانی که مشمول یارانه هستند تا ۷۰ درصد یارانه‌شان را کالا خریداری کنند.

وی با بیان اینکه یارانه‌بگیران از طریق سامانه ملی اعتبار، یک ماه زودتر از زمان سررسید واریزی یارانه می‌توانند از این فرصت استفاده لازم را به عمل بیاورند، یادآور شد: این طرح کاملا اختیاری است و اشخاص بین استفاده از کالابرگ و یا نقدی، می‌توانند انتخاب کنند اما به کسانی که ۷۰ درصد یارانه را از این اقلام خریداری کنند، افزایش یارانه دریافت می‌کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر