|
کدخبر: 296027

خبر تکان‌دهنده از کارگران معدن کرمان

نشست بررسی راهکارهای پیشگیری از حوادث در معادن زغال‌سنگ شهرستان کوهبنان در شمال کرمان حامی از کمبود تجهیزات درمانی و ضعف نظارت و قوانین کارفرمایی و کارگری بود.

اقتصاد خبر تکان‌دهنده از کارگران معدن کرمان

نشست بررسی راهکارهای پیشگیری از حوادث در معادن زغال‌سنگ شهرستان کوهبنان در شمال کرمان حامی از کمبود تجهیزات درمانی و ضعف نظارت و قوانین کارفرمایی و کارگری بود. این جلسه با حضور رییس دادگستری شهرستان برگزار شد.

در این جلسه مسئولان اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی و شبکه بهداشت و درمان کوهبنان به نواقص و مشکلاتی از قبیل مشکل آب آشامیدنی معادن، نبود امکانات لازم در آمبولانس، نداشتن امکانات لازم در اورژانس معادن، نداشتن نظارت مستمر بر کارفرما و کارگر، شفاف نبودن برخی قوانین، اجرا نشدن بعضی قوانین توسط کارفرمایان، نبودن روابط مستقیم بین کارگر وکارفرما واستفاده نکردن از نیروی فنی و متخصص در برخی از قسمت‌های معادن در تعدادی از معادن اشاره کردند.

رییس دادگستری شهرستان کوهبنان نیز بر ضرورت افزایش اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش حوادث در معادن تاکید کرد.

محمدمهدی میرزایی عبدالیوسفی بیان کرد: بررسی مسائل و مشکلات در خصوص حوادث ناشی از کار در معادن زغال سنگ شهرستان نیازمند بررسی های دقیق در کمیته ای تخصصی می باشد.

رییس دادگستری شهرستان کوهبنان اظهار داشت:چنانچه مسئولان معادن شهرستان در زمینه رفع نواقص و موانع معادن اقدامی نکنند، مطابق مقررات قانونی با مسئول مربوطه برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: چنانچه رفع نکردن نواقص باعث به خطر افتادن سلامتی کارگران شود بدون اغماض دستور تعطیلی و پلمب معدن مربوطه صادر خواهد شد.

معادن زیاد زغال‌سنگ در کوهبنان فعال است و هراز گاهی شاهد حوادث مختلف در آنها هستیم.

منبع: ایرنا
  • منصور ارسالی در

    وقتی با پارتی بازی معدن میدن،نور چشمی خودشون نتیجه همین میشه،

  • نوری ارسالی در

    از زمانی که فکر استثمار کارگر بینوا افتا دند وبا تصویب قانونی توسط سبک مغزان مبنی بر واگذاری معادن به پیمانکاران،این بلا رو چندین سال،برسر کارگران آوردند

  • امیر ارسالی در

    سلام خدمت شما بله کوهبنان ته خط ایران است سالانه چقدر بخاطر نبود دکتر متخصص این جا جان میدن وهیچ کس بفکر این شهر نیست ومسئولان این شهر یک خشت روی خشت نگذاشتن و نمی گذارن وحتی بلد نیستن اشتغالی ایجاد کنن بااین همه معدن درشهر فقط بخور وبخواب راه انداختن این همه جوان بیکار توی این شهر به اون شهرهای همجوار میرند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها