|
کدخبر: 294931 نعیمه صفری تبار

ششمین گردهمایی مجموعه داران ایران

ششمین گردهمایی مجموعه داران ایران جهت تشویق و ترغیب مجموعه داران جهت ثبت مجموعه خصوصی در وزارت میراث فرهنگی در سالن سمن های شورای شهر تهران برگزار شد.

اقتصاد ششمین گردهمایی مجموعه داران ایران

ششمین گردهمایی مجموعه داران ایران عصر روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن سمن های شورای شهر تهران برگزار شد. مهمترین وظیفه انجمن مجموعه داران ایران تشویق و ترغیب مجموعه داران جهت ثبت مجموعه خصوصی در وزارت میراث فرهنگی است.

در ابتدای گردهمایی مجموعه داران منوچهر لطفی، رییس انجمن مجموعه داران ایران از حضور مجموعه داران در این گردهمایی تشکر کرد و ضمن معرفی آن‌ها گفت: انجمن مجموعه داران نزدیک به ۱۴ سال فعالیت خود را آغاز کرده است. ۴۰۰۰ هزار مجموعه دار فعال در کشور داریم. از وزارت میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی خواستاریم تا از مجموعه داران حمایت کنند. دلیل ناکارآمدی که در کشور وجود دارد دلیل آن خود افراد هستند. تا زمانی که مسئولین دولتی که کار را بر عهده گرفته اند منظم نباشند کشور با مشکل روبرو است.

احمد محیط طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه های ایران( ایکوم) در این گردهمایی به سخنرانی پرداخت و گفت: در همه جای دنیا مجموعه داری فرهنگ پیش درآمد موزه داری است. بسیاری از موزه های مشهور دنیا توسط اشخاص مختلف ثبت و به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: مجموعه های خصوصی در قالب موزه های مهم کشور خود را به نمایش میگذارند. مجموعه داری امری قدیمی است که از زمان یکجانشینی بشر شکل گرفته است. ایکوم به عنوان سازمان موزه های دنیا هرساله محوری را تعیین می‌کند که محور امسال پایداری و حال خوب است. مجموعه داران از ارکان اصلی این موضوع هستند.

طباطبایی خاطر نشان کرد: نهاد هایی که در حوزه های مختلف مسئولیت بیشتری را بر عهده دارند باید بستر مناسبی برای شهروندان و افرادی باشند که مجموعه های تاریخی را گردآوری می‌کنند تا با سایر شهرها ارتباط برقرار کنند. تا روزی که فرهنگ عقرب ساعت نباشد و تنها بند ساعت باشد وضعیت به همین شکل خواهد بود.

وی در پایان افزود: بهترین حضور مجموعه داران در فضای مجازی است. مجموعه داران باید با فناوری های نوین پیوند بخورند و از آن استفاده شود. کمیته ای در آینده با عنوان حضور در متاورس شکل خواهد گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها