|
کدخبر: 294338

جزئیات جدید درباره قراردادهای آتی در بورس

بیش از ۴۲ هزار و ۵۳۶ قرارداد به ارزش بیش از۷۸۲ میلیارد تومان در هفته سوم اردیبهشت در بازار قراردادهای آتی در بورس کالای ایران منعقد شد.

اقتصاد جزئیات جدید درباره قراردادهای آتی در بورس

تعداد ۴۲ هزار و ۵۳۶ قرارداد آتی به ارزش نزدیک ۷۸۲ میلیارد و ۲۶۷ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته سوم اردیبهشت منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قراردادهای آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به صندوق طلا با ۲۰ هزار و ۲۹۹ قرارداد به ارزش نزدیک ۶۸۷ میلیارد و ۷۶۳ تومان برای ۵ موعد تحویلی خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ بود.

برای زعفران نیز ۱۳ هزار و ۱۷۹ قرارداد به ارزش بیش از ۵۹ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی اردیبهشت، تیر و شهریور ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۲۲ اردیبهشت منعقد شد.

دارایی تازه وارد این بازار یعنی شمش طلا نیز شاهد رشد قراردادها و انعقاد ۸ هزار و ۳۵۹ قرارداد به ارزش نزدیک ۳۲ میلیارد تومان در ۳ موعد تحویل اردیبهشت، خرداد و تیر ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با منعقد شدن ۶۹۹ قرارداد به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۴۰۸ میلیون تومان در ۳ موعد تحویلی اردیبهشت، خرداد شهریور ۱۴۰۲ روبه رو بود.

سهم صندوق طلا از حجم معاملات ۴۸ درصد و از ارزش ۸۸ درصد بود و به این ترتیب صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش در جایگاه نخست ایستاد.

زعفران با سهم ۳۱ درصدی در حجم و ۸ درصدی از ارزش کل معاملات قراردادهای آتی بعد از صندوق طلا در هر دو آیتم در رتبه دوم جای گرفت.

سهم شمش طلا از حجم معاملات ۲۰ درصد و از ارزش ۴ درصد بود و این دارایی در هر دو آیتم سوم شد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها