|
کدخبر: 294181

پیش‌بینی مهم از آینده قیمت بیت کوین

همزمان با کاهش قیمت بیت کوین به زیر سطح ۲۷ هزار دلار، احساسات بسیاری از معامله‌گران به سمت فروش افزایش داشته است. شاخص ترس و طمع اما همچنان در سطح ۵۲ (خنثی) قرار دارد.

اقتصاد پیش‌بینی مهم از آینده قیمت بیت کوین

با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال به طور مداوم در حال نوسان است، ارزیابی عوامل و شاخص‌های مختلف برای پیش‌بینی در مورد هدف بعدی قیمت بیت کوین بسیار مهم و دشوار است.

بر اساس گزارش اخیر وزارت کار، قیمت‌های عمده فروشی در ماه آوریل افزایشی کمتر از حد انتظار را تجربه کردند و این امید را به‌وجود آوردند که تورم ممکن است به سمت یک روند نزولی حرکت کند.

همچنین شاخص قیمت تولید کننده (PPI) که قیمت کالاها و خدمات را در سطح تقاضای نهایی اندازه گیری می‌کند، ۰.۲ درصد افزایش یافت. این رقم کمتر از برآورد داوجونز ۰.۳ درصدی و به دنبال کاهش ۰.۴ درصدی در ماه مارس بود.

بدون احتساب بخش‌های بی‌ثبات غذا و انرژی، شاخص PPI اصلی نیز ۰.۲ درصد افزایش یافت که با انتظارات بازار همخوانی داشت. به طور سالانه، شاخص PPI تنها ۲.۳ درصد افزایش را نشان داد که نسبت به رقم ۲.۷ درصد در ماه مارس کاهش داشت و پایین‌ترین میزان از ماه ژانویه ۲۰۲۱ بود.

طبق گزارش اداره آمار کار، اگرچه رشد PPI کمتر از حد انتظار بود، اما شاخص خدمات ۰.۳ درصد افزایش را ثبت کرد که بزرگترین حرکت از نوامبر ۲۰۲۲ است. در گزارش جداگانه‌ای از وزارت کار، فاش شد که مطالبات بیکاری در هفته منتهی به ۶ می به ۲۶۴ هزار افزایش یافت که نشان دهنده افزایش ۲۲ هزار نفری نسبت به دوره قبل است.

این مجموع از تخمین داوجونز ۲۴۵ هزار فراتر رفت و بالاترین میزان از ۳۰ اکتبر ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد. ادامه ادعاها نیز اندکی افزایش داشت و به ۱.۸۱ میلیون رسید.

این گزارش‌ها حاکی از آن است که اگرچه قیمت‌های عمده‌فروشی ممکن است کندتر از حد انتظار رشد کند، هنوز چالش‌هایی در بازار کار وجود دارد که توجه به آن را ضروری می‌کند.

کندشدن رشد شاخص قیمت عمده فروشی

رشد آهسته‌تر از حد انتظار در قیمت‌های عمده فروشی در ماه آوریل ممکن است بیت کوین و پویایی بازار را تحت تاثیر قرار دهد. این گزارش حاکی از کاهش احتمالی فشارهای تورمی است که می‌تواند بر احساسات و انتظارات پیرامون حرکت قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.

گفتنی است، فشارهای تورمی کمتر می‌تواند اثرات مثبت و منفی بر بیت کوین داشته باشد. از جنبه منفی، اگر نگرانی‌های تورم فروکش کند، می‌تواند نیاز سرمایه‌گذاران به جستجو برای دارایی‌های جایگزین مانند بیت‌کوین را به عنوان پوششی در برابر افزایش قیمت‌ها کاهش دهد. این موضوع به طور بالقوه می‌تواند تقاضا برای این ارز دیجیتال را در کوتاه مدت کاهش دهد.

قیمت فعلی این رمز ارز مهم بازار ۲۶ هزار و ۱۰۰ دلار است و همچنان روند کاهشی را پشت سر می‌گذارد. حجم معاملات ۲۴ ساعته آن نیز ۱۷,۴۵۶,۷۴۸,۷۶۹ دلار است. بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش ۳.۴۳ درصدی را تجربه کرده است. این ارز دیجیتال در رتبه بندی CoinMarketCap با ارزش بازار زنده ۵۲۱,۸۰۴,۷۳۲,۹۹۹ دلار، جایگاه اول را دارد.

عرضه بیت کوین در گردش ۱۹,۳۷۰,۵۶۸ بیت کوین است، در حالی که حداکثر عرضه آن ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ کوین است. بیت کوین پس از نزدیک شدن قیمت به سطح ۲۷ هزار دلار، فشار نزولی خرس‌های بازار افزایش یافت و روند بیت کوین به سمت اهداف پایین‌تر آغاز شد.

در صورتی که بیت کوین به زیر سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلاری برود، قیمت می‌تواند روند فروش را ادامه داده که ممکن است منجر به کاهش به سمت سطح ۲۵ هزار و ۴۵۰ دلار شود. علاوه بر این، اگر بیت کوین به زیر این سطح سقوط کند، به طور بالقوه می‌تواند بیت کوین را در سطح ۲۴ هزار دلار قرار دهد.

اندیکاتورهای RSI و MACD وارد منطقه فروش شده‌اند که نشان دهنده سوگیری فروش غالب در بازار و بیت کوین است. با این وجود، اگر قیمت بیت کوین با موفقیت یک بازگشت صعودی را آغاز کند، پتانسیل حرکت قیمت به سمت بالا وجود دارد. اولین سطح هدف قیمت در نزدیکی ۲۷ هزار و ۷۵۰ دلار قرار دارد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها