|
کدخبر: 293373

پیش بینی مهم از آینده قیمت بیت کوین

در پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین، اعلامیه اخیر MicroStrategy در بین سرمایه‌گذاران احساس مثبتی را ایجاد کرده است. سوال اینجاست که آیا MicroStrategy با توجه به این نتایج مالی مثبت، بیت کوین بیشتری را خریداری خواهد کرد؟

اقتصاد پیش بینی مهم از آینده قیمت بیت کوین

 MicroStrategy، یک سازنده نرم‌افزار سازمانی برجسته و بزرگترین دارنده عمومی بیت کوین، به تازگی اولین سود خود را در ۹ فصل به لطف مزایای مالیاتی آمریکا و دارایی‌های قابل توجه ارز دیجیتالی این شرکت، گزارش کرده است.

این شرکت به رهبری مایکل سایلر، حامی قدیمی بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال، درآمد خالص ۴۶۱ میلیون دلاری را در سه ماهه اول ثبت کرده است که بهبود قابل توجهی نسبت به زیان سال قبل خود داشته است.

افزایش ۷۲ درصدی قیمت بیت کوین در طول این بازه سه ماهه به MicroStrategy اجازه داد تا ذخیره مربوط به هزینه‌های کاهش سال گذشته بیت کوین را پوشش دهد و در نتیجه سود مالیاتی ۴۵۳.۲ میلیون دلاری را کسب کند.

مایکل سیلور که خرید این ارز دیجیتال را در سال ۲۰۲۰ برای کاهش ریسک تورم موجودی نقدی شرکت آغاز کرده بود، شرایط نظارتی کنونی را برای بیت کوین در حال بهبود می‌بیند و معتقد است که نگه داشتن این ارز رمزنگاری شده همچنان بهتر از استراتژی‌های تجاری و سازمانی سنتی سایر شرکت‌هاست.

رکوردشکنی تراکنش‌های روزانه بیت کوین

Ordinals، پروتکلی که کاربردهای بلاکچین را گسترش می‌دهد، رکورد جدیدی را برای تراکنش‌های روزانه بیت کوین ثبت کرده است. بر اساس داده‌های  BitInfoCharts، حجم روزانه تراکنش‌های بیت‌کوین در روز دوشنبه به ۶۸۲ هزار و ۹ واحد رسیده و از رکورد قبلی ۵۶۸ هزار و ۳۰۰ واحدی تراکنش‌های روز قبل عبور کرد. این رقم تقریباً ۷۸ هزار واحد بیشتر از اوج قبلی بود که در بازار صعودی ۲۰۱۷ به دست آمد.

گفتنی است افزایش راحتی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و انجام پرداخت‌های بین‌المللی به گسترش کاربران کمک کرده و منجر به افزایش تراکنش‌ها می‌شود.

بیت کوین در آستانه چرخه انتخابات آمریکا

به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال از اظهارات اخیر کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده، رابرت اف کندی جونیور، حمایت بیشتری دریافت کرده است. این نامزد دموکرات معتقد است که آشفتگی در بخش بانکداری ایالات متحده به دلیل جنگ علیه رمز ارزها است.

به گفته وی، SEC و FDIC هیچ صلاحیت قانونی برای مخالفت علیه ارزهای دیجیتال ندارند. در ادامه، افزایش توجهات سیاسی که ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین در آستانه چرخه انتخابات آینده به خود جلب کرده‌اند به افزایش ارزش این بازار کمک کرده است.

این ارز دیجیتال با ۲.۳۳ درصد افزایش در روز چهارشنبه و در بیست و چهار ساعت گذشته در حدود سطح ۲۸ هزار و ۶۵۰ دلار معامله می‌شود. روز دوشنبه شاهد بالاترین رکورد در حجم معاملات روزانه بیت کوین بود.

قیمت بیت کوین به دلیل اعتماد مجدد سرمایه‌گذاران پس از ورشکستگی چند بانک در آمریکا، افزایش داشته است. در حال حاضر، بیت کوین با مقاومت قابل توجهی در اطراف سطح ۲۸ هزار و ۷۵۰ دلار مواجه شده است.

شکست صعودی بالاتر از این سطح خاص این پتانسیل را دارد که قیمت را به سمت سطح هدف بعدی خود در ۲۹ هزار و ۳۰۰ دلار سوق دهد. در صورت تداوم حرکت صعودی، ممکن است شاهد صعود بیت کوین به هدف بعدی خود در ۳۰ هزار دلار باشیم که به عنوان یک سطح مقاومت روانی نیز عمل می‌کند.

در نمودار چهار ساعته، بیت کوین به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه سقوط کرده است، که قبلاً به عنوان منطقه حمایتی در حدود سطح ۲۸ هزار و ۸۰۰ دلار عمل می‌کرد.

الگوهای کندلی نشانگر احساسات نزولی غالب در بازار هستند، به طوری که شاخص‌های RSI و MACDهمچنان در وضعیت نزولی قرار دارند. بیت کوین ممکن است حمایت فوری نزدیک به سطح ۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار پیدا کند که با خط روند قابل مشاهده در نمودار ۴ ساعته مشخص شده است. اگر قیمت از سطح بحرانی ۲۷ هزار و ۶۰۰ دلار عبور کند، قیمت می‌تواند به سطح حمایت بعدی در ۲۷ هزار و ۲۰۰ دلار برسد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها