|
کدخبر: 293292

خبر خوش برای ۵۰۰ هزار کارگر

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با مصوبه مجلس در بحث اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی حدود ۵۰۰ هزار کارگر بیمه خواهند شد و پیش بینی می شود این قانون ظرف دو ماه آینده به مرحله اجرایی برسد.

اقتصاد خبر خوش برای ۵۰۰ هزار کارگر

ولی اسماعیلی درباره زمان اجرای طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، بیان کرد: مجلس پس از تصویب این طرح سه ماه فرصت در نظر گرفته تا آئین نامه اجرایی آن تهیه و به تصویب برسد؛ این آئین نامه باید تمام و کمال مفاد قانون را در بر بگیرد.

وی ادامه داد: ابتدا باید آئین نامه به اتمام برسد تا ببینیم چه میزان قانون در آن لحاظ شده است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: اکنون مجلس در حال دنبال کردن این موضوع است. اگر در جایی لازم باشد اصلاحاتی صورت گیرد در اسرع وقت این کار انجام خواهد شد تا قانون روی زمین نماند. حتی یک طرح دو فوریتی برای اصلاح در مجلس آماده شده است اما ما گفتیم اعلام وصول نشود و اگر لازم شد خود کمیسیون اجتماعی به این موضوع ورود پیدا کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار کارگر بر اساس این قانون بیمه خواهند شد و این مصوبه یک هدیه بزرگی برای اصناف کارگر بود، تصریح کرد: کارگران اقشار مظلومی هستند و اجازه نمی دهیم حق آنان ضایع شود. سه ماه برای تهیه آئین نامه اجرایی فرصت داده شده است که اکنون یک ماه از این سه ماه گذشته و پیش بینی می شود ظرف ۴۵ روز آینده این قانون به مرحله اجرا برود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر