|
کدخبر: 292959

اقدام جدید ایلان ماسک برای کسب درآمد در توییتر

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، برای رشد توییتر و ترویج روزنامه‌نگاری شهروندی، اعلام کرد که تولید کنندگان محتوا در این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اکنون می‌توانند از محتوای خود کسب درآمد کنند. از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، این شرکت چندین اقدام جدی برای تبدیل خود به یک پلتفرم سودآور انجام داده است که شامل اخراج گسترده کارکنان و معرفی اشتراک‌های آبی توییتر می‌شود.

اقتصاد اقدام جدید ایلان ماسک برای کسب درآمد در توییتر

ایلان ماسک که یکی از چهره‌های شناخته شده دنیای رمزارز است و همه او را به عنوان پدر دوج‌کوین می‌شناسند در گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد از دوج‌کوین برای پرداخت‌های توییتر استفاده کند.

در حالی که بسیاری از افراد دارای تیک آبی قبلی در برابر درخواست هزینه ماهانه برای داشتن تیک آبی در توییتر مقاومت کردند، ماسک آن را به عنوان یک جریان درآمدی بسیار مورد نیاز برای این شرکت می‌دید.

ایده جدید ایلان ماسک به کاربران امکان می‌دهد از همه اشکال پست‌ها در توییتر در سطح جهانی با هدف بهبود تعامل دنبال‌کنندگان و ایجاد جریان‌های درآمد جدید در این پلت فرم رسانه اجتماعی کسب درآمد کنند.

ایلان-ماسک

ویژگی (Subscriptions) به کاربران توییتر این امکان را می‌دهد تا از یکی از پکیج‌هایی که توسط توییتر در دسترس است از دنبال‌کنندگان خود به صورت ماهانه پول دریافت کنند. پس از پرداخت، مشترکین به محتوای انحصاری سازنده دسترسی پیدا می‌کنند که برای عموم قابل مشاهده نیست.

توییتر به سازندگان اجازه می‌دهد تا ۹۷ درصد از درآمد را تا سقف ۵۰هزار دلار برای خود نگه دارند، اما اگر درآمد از این میزان فراتر رفت، سهم سازندگان به ۸۰ درصد کاهش می‌یابد.

این غول رسانه‌های اجتماعی برای دریافت هزینه و پرداخت آن به تولید کنندگان محتوا با شرکت پردازشگر پرداخت (Stripe) شریک شده است.

لازم به ذکر است که برداشت از حساب تنها پس از کسب حداقل آستانه ۵۰ دلاری توسط کاربران آغاز می‌شود. علاوه بر این حتی اگر حساب توییتر سازنده به هر دلیلی به حالت تعلیق درآمده باشد، خدمات اشتراک غیرقابل استرداد است.

در چنین سناریوهایی، کاربران باید به صورت دستی اشتراک خود را لغو کنند تا از پرداخت‌های ماهانه خودکار به حساب‌های غیرفعال توییتر جلوگیری کنند.

گفتنی است که اعضای کریپتو توییتر، که پس از سال‌ها پست کردن، اعتبار و فالوورهای زیادی را در توییتر به دست آورده‌اند، از معرفی این ویژگی جدید توییتر با آغوش باز استقبال می‌کنند.

ابتکارات مستمر ایلان ماسک برای طراحی مجدد توییتر همچنین شامل استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای شناسایی و جلوگیری از اطلاعات نادرست در پلت فرم رسانه‌های اجتماعی هم خواهد بود.

ایلان-ماسک۱

طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک علیرغم هشدار به جهان در مورد توسعه هوش مصنوعی به دلیل نگرانی‌های اجتماعی، نزدیک به ۱۰ هزار واحد پردازش گرافیکی را برای ساخت ابزارهای هوش مصنوعی آینده خریداری کرده است.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها