|
کدخبر: 290811

اختصاصی گسترش نیوز؛

در پارتی ارزهای دیجیتال چگونه پولدار شویم؟

آلت سیزن منجر به رشد چند صد درصدی و بعضا چند هزار درصدی آلتکوین ها می شود اما در آلت پارتی شاهد رشدهای کوچک چند ده درصدی در آلتکوین های مطرح و مستعد رشد هستیم.

اقتصاد در پارتی ارزهای دیجیتال چگونه پولدار شویم؟

این روزها با رونق بازار ارزهای دیجیتال و علاقه مردم به خرید این رمزارزها اصطلاحات و اسامی زیادی به گوش می‌خورد؛ در این بین توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران به سوی آلت‌سیزن یا (فصل آلت کوین‌ها) رفته است و در این بازه زمانی سودهای کلانی را از آن خود می‌کنند. در این گزارش همراه ما باشید تا با شناخت بیشتر فصل آلت کوین‌ها، سرمایه گذاری پرسودتری داشته باشید.

در ابتدا برای فعالیت در بازار آلت کوین‌ها باید بدانیم فصل آلت کوین چیست و برای چه منظوری ایجاد شد.

بیت کوین به عنوان نخستین ارز دیجیتال، محبوبیت بسیاری در میان سرمایه‌گذاران به‌دست آورد و ارزش آن به یکباره افزایش یافت اما یک مشکل اساسی وجود داشت و آن هم محدود بودن تعداد آن بود. در نتیجه با هدف رفع این محدودیت آلت کوین‌ها به وجود آمدند. آلت کوین‌ها به صورت نامحدود به بازار آمدند و هر کدام از آنها سعی داشتند تا تراکنش‌های مالی را پرسرعت تر و با کارمزد کم تر انجام دهند. Altcoin مخفف "Alternative Coin" است و به همه ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین مانند لایت کوین، اتریوم، دوج کوین، ریپل و... اشاره دارد.

در واقع فصل آلت کوین‌ها و یا آلت سیزن موقعیت مناسبی برای رمزارزهایی است که قصد پیشی گرفتن و تقابل با پادشاه رمزارزها یعنی بیت کوین را دارند. بنابراین، به هر دوره‌ای در بازار که بیشتر آلت کوین‌ها رشد بیشتری نسبت به بیت کوین دارند، میتوان آلت سیزن یا فصل آلت کوین‌ها گفت.

آلت سیزن کریسمس معامله‌گران است

در واقع آلت سیزن کریسمسی برای معامله گران ارزهای دیجیتال است که در یک مدت کوتاه نرخ آلت کوین‌ها به شدت افزایش می‌یابد. هنگامی که قیمت‌ها شروع به افزایش می‌کنند، سرمایه‌گذاری FOMO شروع می‌شود که این باعث می‌شود نرخ آلت کوین‌ها به صورت نجومی افزایش یابد که در این دوره سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند آلت کوین‌های خود را قبل از آلت سیزن به فروش برسانند و سود بسیار خوبی را به‌دست آورند.

آلت سیزن چگونه به وجود می‌آید؟

در واقع همه چیز بستگی به نوسانات بیت کوین دارد، زمانی که نرخ بیت کوین صعودی می‌شود، پس از آن برای مدتی نرخ آن تثبیت شده و به یک سمت حرکت می‌کند. در این زمان سرمایه‌گذاران بیت کوین خود را به سایر رمزارزها مانند اتریوم و سایر آلت‌کوین‌هایی که رشد نرخ داشته‌اند تبدیل می‌کنند که باعث می‌شود مقدار کل سهام بازار ارزهای دیجیتال اختصاص داده شده به بیت کوین کاهش پیدا کند که این امر باعث ایجاد آلت سیزن می‌شود.

با افزایش علاقه مردم به (NFT)ها و فضای مالی غیر متمرکز (Defi)؛ ارزهای دیجیتال بسیاری برای قدرت بخشیدن به چنین محصولاتی به وجود آمد که حتی در برخی پروژه‌ها بیش از ۲ توکن برای کاربران خود ایجاد کردند.

سال ۲۰۲۰ سال خوبی برای آلت کوین‌ها بود به دلیل اینکه با افزایش نرخ بیت کوین در سال مذکور آلت کوین‌ها عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند زیرا وابستگی زیادی به بیت کوین دارند. هرگونه افزایش یا کاهش نرخ بیت کوین تاثیر مستقیم بر عملکرد آلت کوین‌ها می‌گذارد.

آلت سیزن قابل پیش‌بینی است؟

برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است که پیش‌بینی کنند که چه زمانی آلت سیزن به وجود می‌آید که بتوانند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری خود انجام دهند اما هیچ اندیکاتور کاملی برای این امر وجود ندارد که بتواند تشخیص دهد یک آلت سیزن در راه است.

با این حال Blockchain Center ابزاری برای سنجش احساسات بازار و تعیین فصل آلت کوین فراهم می‌کند. نحوه تشخیص این ابزار یه این صورت که یک فصل آلت کوین را در یک دوره سه ماه تعریق می‌کند که در آن ۷۵ درصد از ۵۰ رمزارزها عملکرد بهتری نسبتی به بیت کوین داشته‌اند.

علائم و نشانه‌های ظهور فصل آلت کوین ها

فصل آلت کوین‌ها نشانه‌هایی دارد که سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به خوبی با آن آشنا هستند. در ادامه این گزارش با نشانه های فصل آلت کوین‌ها آشنا می‌شویم.

  • کاهش سلطه بیت کوین

هرگونه کاهش نرخ مدام یا تدریجی دامیننس بیت‌کوین می‌تواند نشان دهنده این باشد که فصل آلت کوین‌ها نزدیک است.

  • روندهای جدید

ظهور روندهایی که نیاز به ایجاد رمزارزهای جدید دارد می‌تواند باعث کاهش سلطه بیت کوین شود و در نتیجه ارزش بسیاری از آلت کوین‌ها بالا می‌رود.

  • افزایش سود آلت کوین‌ها

هنگامی که پرچمداران آلت کوین‌ها مانند اتر یا ریپل از رشد قابل توجهی نسبت به بیت کوین برخوردار می‌شوند، این زمانی است که می‌توان آن را به عنوان فصل جدید آلت کوین‌ها در نظر گرفت.

آلت پارتی رویدادی جذاب در بازار

آلت پارتی نیز هماهنند آلت سیزن رویدادی برای سرمایه‌گذاری است. در حقیقت آلت پارتی زمانی رخ می‌دهد که سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری نسبت به خرید آلت کوین‌ها دارند و بیت کوین نمی‌خرند اما برخلاف آلت سیزن که آلت کوین به شدت رشد می‌کنند در آلت پارتی شاهد رشدهای کوچک چند ده درصدی هستیم. به نظر می‌رسد بعد از رشد اخیر بیت کوین باید متنظر به وجود آمدن یک آلت پارتی باشیم. البته برخلاف آلت سیزن که منجر به رشد چند صد درصدی و بعضا چند هزار درصدی آلتکوین ها می شود، در آلت پارتی شاهد رشدهای کوچک چند ده درصدی در آلتکوین های مطرح و تا چند صد درصدی در آلتکوین های کوچک مستعد رشد هستیم.

منتظر رشد آلت کوین‌ها باشیم؟

بیت کوین در ۳ ماه اخیر رشد تقریبا ۹۰ درصدی را داشت، آلت کوین‌ها معمولا بعد از افزایش نرخ بیت کوین رشدهای چند برابری داشتند اما در این دوره پس از رشد نرخ بیت کوین واکنشی از خود نشان ندادند.

شاخص دامیننس بیت کوین اکنون روی عدد ۴۷.۷۳ درصد قرار دارد که از کف ۳۸ درصدی خود در سپتامبر ۲۰۲۲ تقریبا ۲۳ درصد رشد داشته است که این موضوع باعث شده که آلتکوین‌ها در این مدت ریزش بیشتری را نسبت به بیت کوین داشته باشند.

در صورت ریزش دامیننس بیت کوین و ثبات قیمتی آن می‌توان امیدوار بود که آلت کوین‌ها رشد قابل توجهی داشته باشند و سرمایه‌گذاران امیدوار هستند که این اتفاق بیوفتد.

 

 

 

خبرنگار: سینا ستوده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها