|
کدخبر: 283176 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش بینی وضعیت رمزارزها در آستانه سال جدید / اتریوم بخریم یا شیبا؟

در گزارش زیر بررسی پیرامون روند اخیر رمزارزها داریم و اشاره‌ای کوتاه به مهم ترین خبرها در حوزه بازار ارزهای دیجیتال خواهیم داشت. همچنین پیش‌بینی از قیمت بیت کوین و اتریوم در آستانه ورود به سال میلادی ۲۰۲۳ خواهیم داشت.

اقتصاد پیش بینی وضعیت رمزارزها در آستانه سال جدید / اتریوم بخریم یا شیبا؟

وضعیت بازار رمزارزها در چند ماه اخیر تقریبا با ثبات پیش رفته است. بیت کوین در هفته‌های اخیر جایگاه ۱۶ هزار دلار را حفظ کرده است و می‌توان گفت با کمترین نوسان در بازار ارزهای دیجیتال در حال معامله است.

کاهش ۷۰ درصدی قیمت‌ها در ارزهای دیجیتال

سال میلادی ۲۰۲۲ به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و می‌توان گفت ارزهای دیجیتال در این سال بدترین تجربه خود را به جای گذاشتند. ارزش قیمتی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۷۰ درصد کاهش را ثبت کرده است. این کاهش ارش به عوامل متعددی بستگی دارد، مثلا بازار کریپتو بعد از رشد چشمگیر در دوره ۲ ساله، نیاز به تعدیل و استراحت داشت و بنابراین منجر به کاهش در قیمت‌ها شد. همچنین در سال ۲۰۲۲ صرافی‌های زیادی مثل FTX از کار افتاد و باعث شد اغلب سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال خود را برای دستیابی به سود بیشتر، بفروشند.

ورشکستگی‌های بزرگ میان فعالان صنعت ارزهای دیجیتال

متاسفانه آمارها نشان می‌دهد، در ۹ ماه گذشته چیزی نزدیک به ۱۱۶ دلار از سرمایه بنیان گذاران بازار ارز دیجیتال کاهش پیدا کرده است و این سرمایه گذاران را به مرز ورشکستگی رسانده است. براساس این آمار، ۱۷ چهره فعال در فضای ارزهای دیجیتال با کاهش سرمایه روبرو شده اند. بنابراین تعداد ثروتمندان میلیاردر ارزهای دیجیتال از ۱۷ نفر به ۱۰ نفر رسیده است و موجب نگرانی سرمایه گذاران شده است. در میان اسامی عنوان شده سرمایه چانگ پنگ ژائو، از ۶۵ میلیارد دلار به ۴.۵ میلیارد دلار رسیده است!

از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران در حوزه ارز دیجیتال

میلیاردرهای ارز دیجیتال طی ۹ ماه گذشته ۱۱۶میلیارد دلار از دست داده‌اند. با توجه به استمرار روند نزولی در بازار ارز دیجیتال و همچنین سقوط ضربه زننده صرافی FTX و از بین رفتن اعتماد سرمایه گذاران به بازار، کارشناسان بعید می‌دانند که مشکل بحران نقدینگی در ارزهای دیجیتال به سادگی برطرف شود. پیش‌بینی می‌شود روند نزولی ارزهای دیجیتال تا پایان سال میلادی ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد.

تحیل جدید درباره رمزارز جذاب شیبا اینو

شیبا اینو هم وضعیتی بهتر از رمزارزهای دیگر ندارد اما با این حال این رمزارز همچون ابر ارزهای دیجیتال بازار یعنی بیت کوین و اتریوم، پرطرفدارترین رمزارز در سال ۲۰۲۲ لقب گرفته است. همچنین در اکوسیستم شیبا اینو با رشد هولدرها روبرو هستیم. به عنوان مثال در اکتبر سال ۲۰۲۲ بالای ۱۰۰ هزار هولدر جدید به شبکه شیبا اینو افزوده شد. با همه این تفاسیر پیش‌بینی‌ها روند کلی شیبا اینو را رو به رشد ارزیابی می‌کند.

پیش بینی عجیب ۷۰ هزار دلاری از قیمت بیت کوین

در صورتی‌ که بازار به روند صعودی خود برگردد، قیمت ۷۰ هزار دلاری برای بیت کوین دور از دسترس نیست. لازم به یادآوری است که در کاهش قیمت‌های قبلی بیت کوین، زمانی حدودا ۶ ماهه سپری شد تا این ابر کوین به دوره صعودی خود برگردد. بنابراین هنوز زمان زیادی نیاز است تا بیت کوین باز به قیمت ۷۰ هزار دلاری برسد.

پیش بینی وضعیت اتریوم در سال میلادی ۲۰۲۳

رمزارز اتریوم در تلاش است که مقاومت ۱.۲۳۰ دلاری را بشکند. در ۵ ماه گذشته شاهد روند نزولی در اتریوم بوده‌ایم و این حرکت کاهشی تقریبا ثابت در حال ادامه است. با این وجود اگر اتریوم به سطح مقاومت ذکر شده برسد، احتمال بهبود قیمت و برگشت به روند صعودی را دارد. پیش بینی قمیت ۲۰۰۰ دلاری برای اتریوم دور از دسترس نیست.

ارسال نظر