|
کدخبر: 290010

حداقل حقوق معلمان با قانون رتبه بندی چقدر است؟

در این سری از گزارشات قصد داریم تا مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در طی یک سال گذشته رقم خورده است را به صورت ماه به ماه بررسی نماییم.

اقتصاد حداقل حقوق معلمان با قانون رتبه بندی چقدر است؟

 در این سری از گزارشات قصد داریم تا مهم ترین اتفاقاتی که در حوزه آموزش عالی در طی یک سال گذشته رقم خورده است را به صورت ماه به ماه بررسی نماییم.

از مهمترین اخبار تیرماه ماه میتوان حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه بندی، اصلاح مصوبه کنکوری شورا، ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخلف در کنکور تجربی، جزئیات نحوه محاسبه امتیاز تاهل و فرزند در آزمون استخدامی و وام‌های دانشجویی تا چه زمانی به حساب دانشجویان واریز می‌شود؟ در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار صنفی و دانشجویی در تیر ماه سال۱۴۰۱ را مرور خواهیم نمود(برای خواندن جزئیات بیشتر روی تیتر هر بخش کلیک کنید)

به تقاضای تغییر وضعیت ۹۲ هزار داوطلب کنکوری رسیدگی شد

رئیس سازمان سنجش گفت: هر داوطلبی که کد رهگیری دارد و به عدم صدور کارت معترض است، سازمان سنجش به موضوع رسیدگی می کند. پیش از این ۹۲ هزار داوطلب متقاضی تغییر وضعیت بودند که تصحیح شده است.

مصوبه کنکوری شورا اصلاح شد

منصور کبگانیان، دبیر ستاد علم و فناوری شوای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر ستاد راهبری نقشه علمی کشور گفت: نقد نمایندگان مجلس در اصلاحیه کنکوری شورا به اتفاق آرا تصویب شد و منتظریم بعد از برگزاری کنکور سال جاری توسط رئیس جمهور ابلاغ شود.

وزیر علوم: حذف کنکور امکان پذیر نیست

زلفی گل در خصوص حذف کنکور به ویژه در رشته های پرمتقاضی گفت: حذف کنکور مقدور نیست، چرا که تعداد زیادی داوطلب داریم که معدل آنها ۲۰ یا بالاست و هم اینکه متقاضی برخی رشته های پرطرفدار هم هستند.

رتبه‌بندی معلمان، در مسیر ابلاغ

صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در توئیتی نوشت: ‌دیروز آخرین نشست بررسی آیین‌نامه رتبه‌بندی با حضور ‎وزیر و برخی از اعضای محترم ‎هیات دولت برای رفع ابهامات و اتخاذ تدابیر اجرایی برگزار شد و آیین‌نامه در مسیر ابلاغ قرار گرفت.

۶۰ داوطلب کنکور ریاضی و انسانی به دلیل تقلب محروم شدند

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و آموزش و پرورش گفت: اولین آزمون الکترونیکی در ماه آینده توسط سازمان سنجش اجرا می شود.در آزمون امروز ۶٠ داوطلب کنکور ریاضی و انسانی با خود ابزارهای الکترونیکی را در جلسه آورده بودند که شناسایی شدند و نهایتاً از آزمون محروم شدند.

رتبه بندی معلمان آنگاه محکوم است که تنها افزایش حقوق باشد

به مذبح رفتن ایده تحول محورِ نظام رتبه بندی معلّمان و باطل جلوه دادن مقصود اصلی چنین طرح هایی، آنگاه که محکوم است، تنها منتهی به افزایش حقوق شود. در حقیقت، معضل اصلی آنجاست که غایت طرح های تشویقی، صرفاً در افزایش حقوق چند درصدی و تزریق جرعه ای آن خلاصه میشود و نه حتی اصلاح ساختاری نظام پرداخت ها.

سرنوشت داوطلبان کنکوری قربانی بلایای طبیعی

باوجود زلزله و پس لرزه و کشته و زخمی شدن چندنفر از هم وطنان و حتی باوجود تعطیلی هرمزگان اما همچنان داوطلبان کنکور سراسری امروز در این استان با طعم ترس و لرز پای آزمون سرنوشت ساز خود نشسته اند.

فارغ التحصیلان بیکار و ناکارآمد؛ محصول بی توجهی به علوم پایه

رشته های علوم پایه، بنیاد رشد و توسعه علمی کشور هستند و کاهش اقبال به آن در میان کنکوری ها و دانشجویان، در آینده نزدیک به کاهش تولید علم در این حوزه و فناوری های مرتبط با آن منجر می شود.

رتبه‌بندی معلمان، در مسیر ابلاغ/ جزئیات نحوه محاسبه امتیاز تاهل و فرزند در آزمون استخدامی/ ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخلف در کنکور تجربی

۷۰۰ هزار صندلی خالی در آموزش عالی

پورعباس، رئیس سازمان سنجش خبر داد: برای پذیرش داوطلبان در کنکور امسال یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ظرفیت داریم که ۷۰۰ هزار ظرفیت بیشتر از تعداد داوطلبان است.

نکات انتخاب رشته کنکور سراسری چیست؟

اگر رشته مورد نظر در هیچ یک از دو قطب همجوار ارائه نشود و فقط در چند استان به صورت ناهمگون و پراکنده موجود باشد، آن رشته کشوری است.

ورود کمیسیون اصل نود به پرونده تخلف در کنکور تجربی

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع تخلف در کنکور تجربی خبر داد و تأکید کرد: دیگر نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی نیز باید این موضوع را به طور جد مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

بزرگترین تهدید ملی مهاجرت نخبگان است

رییس کمیسیون نرم افزار سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مهاجرت نخبگان را بزرگترین تهدید ملی عنوان کرد و گفت: نیروهای نخبه و کاربلد در صورت مهاجرت باید جایگاه خود را در خارج پیدا کنند و حداقل یک هفته در سال را به آموزش دستاوردهای خود به داخل کشور اختصاص دهد.

حقوق معلمان بعد از اجرای رتبه بندی

صادق ستاری فرد، در پاسخ به این سوال که حداقل حقوق معلمان با قانون رتبه بندی چقدر خواهد بود، افزود: بسته به اینکه معلمان در کدام رتبه قرار بگیرند، حداقل‌ها متفاوت است. اما در کمترین رتبه یعنی در بدترین حالت ۴۵ درصد حقوق و مزایای معلمان یعنی حق شغل، حق شاغل و حق فوق العاده آنان افزایش خواهد یافت.

رقابت بیش از ۹۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از رقابت بیش از ۹۳ هزار داوطلب در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه رشته‌های شغلی دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

جزئیات نحوه محاسبه امتیاز تاهل و فرزند در آزمون استخدامی

بعد از انتشار کارنامه آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی و آموزش و پرورش ابهاماتی برای برخی از داوطلبان در خصوص تاثیر ۲ درصد امتیاز تاهل و دارابودن فرزند در نتیجه آزمون ایجاد شده بود و برخی فکر می‌کردند به جای ۲ درصد امتیاز،۲ نمره به نمره نهایی داوطلبان متاهل اضافه شده است که براساس توضیحات یک مقام مسئول محاسبه این افراد درست نیست.

وام‌های دانشجویی تا چه زمانی به حساب دانشجویان واریز می‌شود؟

مسعود گنجیِ، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال دوم تحصیلی به پایان رسیده و با توجه به بودجه‌ای که سازمان برنامه و بودجه در اختیار ما قرار داده، سعی کردیم که پاسخگوی درخواست دانشجویان باشیم.

منبع: خبرنامه دانشجویان
  • ناشناس ارسالی در

    طرز فکر سیاستگذاران طوری هست به نخبگان برترین های کنکور هنر و انسانی نگاه نخبه محور ندارد
    در صورتی که پایه بسیاری از تکنولوژی های دنیا طراحی و ....هست

  • طاها ارسالی در

    همش دروغ درمورد رتبه بندی معلمان چیزی کم تر از پنچ درصدبه حقوق اضافه خواهد شد.فعل ا اضافه نشده

  • کاربر ارسالی در

    دست بردارین از تخریب معلم

    رتبه بندی کجا بود؟

    بعداز ۱۸ماه هنوز رتبه بندی اجرا نشده
    شما هر روز دارین حساب کتاب میکنین که چقدر به حقوق اضافه میشه⁉️

    هنوز حقوق اسفند رو ندادن ❗❗❗❗

  • محمد بحرانی ارسالی در

    چرا دست از سر معلمان برنمی دارید؟
    وقاحت هم حدی داره!

  • ناشناس ارسالی در

    همه خبرهاشون مثل دهل صداشون از دور خوش ه س همه الکی و چرت
    طرف با سی سال ساب قه ۱۲ تومن هس

  • محمد بحرانی ارسالی در

    میبینیم که همه معلمان سوار اگسوس هستند😂

  • ع.ف ارسالی در

    بسه تورو خدا ،یه کم خجالت بکشید!!!چقدر ف رهنگیان رو خارو خفیف میکنید ؟!تمام ارگان ها بدون بوق وکرنا هرچقدر میخوان حقوق کار مندان دستگاه خودشونو اضافه میکنن.چند سال ه آبرو برای معلمان نزاشتن با طرح حقه بند ی!!!خداکنه بانیان اینکار همونطور که فرهن گیان پیش زن وبچه شون سرسالی خجالت وشرمند ه بشن سراونام بیاد.مطمئن باشید نفرین فره نگیان دامنشونو میگیره .روز قیامت حلال نم یکنن

  • ناشناس ارسالی در

    آبروی معلمان رانبرید معلمان نباشند ایران از عراق وسوریه وافغانستان بدتر میشود ای آقازاده ها ی بی درد

  • حق طلب ارسالی در

    شما که میگی رتبه بندی معلمان تنها نجوم م یشه به جرعه ای افزایش حقوق علتش اینه که به اندازه یه ارزن بودجه بهش اختصاص داده میشه که چون خیلی کمه بین اولین و آخرین ر تبه تفاوت ناچیزی ایجاد میشه. اگر آنقدر ب ودجه اختصاص داده بشه که رتبه های بالا 15 میلیون بیشتر باشه و هرکس هم بتونه قابلیت های رو به اون حد برسونه همونقدر حقوقش ا فزایش پیدا کنه هم معلمان نهایت تلاششان ر ا میکنند و هم اون موقع شما از روتون میشه از معلم کیفت بالا طلب کنید.

  • حسین ارسالی در

    لطفا معوقات رتبه‌بندی معلمان راسریعتر وا ریز کنید.زیرا مثل بنده بعدسی سال خدمت خا لصانه وصادقانه وجهادی چشم براه اجرای این طرح هستم.خواهشا اقدام فرمایید.متشکرم

  • محمد درویشی ارسالی در

    مامعلمان بازنشسته مهر ۱۴۰۰ تاکنون یک ریال بابت رتبه بندی معلمان دریافت نکرده همه معلمان مشمول طرح کم بیش مبالغی دریافت کرده هر چند ناچیز وما بازنشستگان مهرماه۱۴۰۰ هیچ فقط وعده توخالی در طول یک سال ونیم ایا این بود عدالت دولت سیزدهم که می خواست اجرا کند الان هم سازمان برنامه وبودجه وشخص اقای میر کاظمی ومعاونانش همکاره هستند وکاری از دست وزارت وحتی نمایندگان مجلس هم ساخته نیست ونخواهد بود

  • J.n ارسالی در

    خجالت هم خوب چیزیه
    جمع کنین این بساط دورغ و

  • ناشناس ارسالی در

    اینقدر رتبه رتبه رتبه نکنید آبروی ما را بااین صدقات یک تومان تومان بردید دیگه حق خان بگیریدخدا از شما نگذره

  • ناشناس ارسالی در

    همه معلمان رتبه شان در طی سنواتی که داشت ند مشخص بود بر اساس سنوات، افزایش حقوق د اشتند عادلانه تر بود.

  • ب م ارسالی در

    سلام درزمینه رتبه بندی معلمین بازنشسته ۴ ۰۰ هم رسیدگی تا برابر امتیازوسنوات مربوط ه از رتبه مصوب بهره مند شوند.

ارسال نظر