|
کدخبر: 289599

تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای احیای این صنعت

شعب صندوق تعاونی توسعه روستایی ایرانیان به سمت روستاها رفته است تا خدمات‌رسانی در محل تولید انجام شود تا کشاورزان برای دریافت این خدمات مجبور به مهاجرت به شهرها نباشند.

اقتصاد تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای احیای این صنعت

محمد مصباح مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان گفت: بر اساس صحبت‌های انجام شده با معاونت روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برای احیاء واحدهای کشاورزی، تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت تا سقف یک میلیارد تومان پرداخت می‌شود.

محمد مصباح افزود: این صندوق تحت نظارت سازمان تعاون روستایی و در قالب مشارکت با تشکل‌های بخش کشاورزی، نقدینگی مورد نیاز فعالان این بخش را تامین می‌کند و به دنبال حذف واسطه‌گری در وجوه است.

مدیرعامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان در نشست خبری اظهار کرد:  صندوق در قالب مشارکت با تشکل‌های بخش کشاورزی نقدینگی مورد نیاز آنها را برای انواع فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی تامین می‌کند و بابت این اقدام مانند بانک‌ها درصد سود دریافت نمی‌کنیم بلکه در فرآیند تولید یا تجارت بخش کشاورزی مشارکت انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در گذشته افرادی غیرعضو در این صندوق حضور داشتند در دور جدید حساب آنها بسته شد یا موظف به عضویت در تشکل‌ها شدند.

مصباح افزود: شعب صندوق تعاونی توسعه روستایی ایرانیان به سمت روستاها رفته است تا خدمات‌رسانی در محل تولید انجام شود تا کشاورزان برای دریافت این خدمات مجبور به مهاجرت به شهرها نباشند.

وی گفت: علاوه بر ارائه تسهیلات به تشکل‌های بخش کشاورزی در تمام فرآیندها تولید تا بازار انواع ضمانتنامه‌ها نیز برای فعالین بخش کشاورزی صادر می‌شود تا بتوانند برای فعالیت‌های مختلف از جمله دریافت کود از آن استفاده کنند.

مدیر عامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان با اشاره به قدمت 85 ساله این صندوق تصریح کرد: صندوق توسعه روستایی ایرانیان در سال 1325 ایجاد شد و پدر مرحوم سردار سلیمانی از سهامداران اولیه این صندوق بوده است.

ورود صندوق تعاون روستایی ایرانیان به کشت قراردادی

مصباح اظهار کرد: با توجه به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت قراردادی در کشور در قالب همکاری با تشکل‌های بخش کشاورزی به عنوان عامل برای فعالیت‌های مرتبط با کشت قراردادی ورود کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هر شرکت تعاونی که برای تنظیم بازار محصولات کشاورزی در کشور برنامه داشته باشد با آن مشارکت و منابع مالی آن را تعیین می‌کنیم.

مدیر عامل صندوق تعاون روستایی ایرانیان با اشاره به ورود جهاد کشاورزی برای مولدسازی تصریح کرد: این وزارتخانه هر ساله اموال مازاد خود را از طریق مزایده به فروش می‌رساند که مبلغی از آن در اختیار صندوق توسعه بخش کشاورزی قرار می‌گرفت اما بر اساس رایزنی‌های انجام شده مقرر شده که بخشی از این مبلغ نیز در اختیار صندوق توسعه روستایی ایرانیان قرار بگیرد.

مصباح افزود: این موضوع اکنون در کمیسیون تلفیق مجلس مطرح است تا برای سال آینده عملیاتی شود.

پرداخت تسهیلات یک میلیارد تومانی برای احیاء واحدهای تولیدی بخش کشاورزی

وی با اشاره به هماهنگی‌های این صندوق با ریاست جمهوری برای ارائه تسهیلات به احیاکنندگان واحدهای تولیدی بخش کشاورزی گفت: در صورت اجرای این طرح برای احیای تعاونی بخش کشاورزی، تسهیلات کم‌بازده تا سقف یک میلیارد تومان پرداخت می‌شود.میزان سود این تسهیلات بر اساس بانک عاملی که معرفی می‌شود متفاوت است اما دو بانک کشاورزی و کارآفرین در این طرح مشارکت دارند و متقاضیان برای احیاء واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به آنها معرفی می‌‌شوند.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها