|
کدخبر: 289508

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

قالیباف دخالت مجمع تشخیص مصلحت در بودجه رد کرد

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت در بودجه دخالتی نداشته است.

اقتصاد قالیباف دخالت مجمع تشخیص مصلحت در بودجه رد کرد

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

گزارش کمیسیون اصل نودم(۹۰) قانون اساسی در مورد شفافیت تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط شبکه بانکی

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح تأسیس سازمان ملی اقامت طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی

گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص مصوبات حجاب و عفاف

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد

بررسی طرح نحوه مواجهه با قانع کننده نبودن پاسخ وزیر

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار

گزارش شوردوم کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س)

گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد لایحه یک فوریتی سند الحاقی (پروتکل) تمدید موافقتنامه موقت تشکیل منطقه آزاد تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ودولتهای عضو

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد: طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز

بررسی تقاضای دوفوریت در مورد: طرح استفساریه بند (ج)ماده (۱۱۲) قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

بررسی تقاضای یک فوریت در مورد طرح الحاق ۷ تبصره به ماده ۷ اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال.

افزایش تصاعدی مبلغ گازبها مردم را عاصی و نگران کرده است

حسین محمدصالحی دارانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با انتقاد از اینکه افزایش تصاعدی گازبها مردم را عاصی و ناراحت کرده است، گفت: مصرف مردم نسبت به دوره قبل افزایش نیافته اما قبوض نجومی و تصاعدی برای مردم ارسال شده است که نوعی بی‌عدالتی است.

هیچ اقدامی برای انتقال پاسگاه مهریز به خارج شهر انجام نگرفته است

محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس با یادآوری مشکلات قاچاق و تصادفات در پاسگاه شهرستان مهریز، گفت: علیرغم وجود مصوبه سفر رئیس جمهور مبنی بر انتقال پاسگاه مهریز به خارج از شهر، هیچ اقدامی تاکنون صورت نگرفته است.

گزارش نظارتی کمیسیون اصل نودم مجلس

سخنگوی کمیسیون اصل نود با بیان اینکه مجلس با پیگیری مستمر و نظارت بر اجرای قانون، ثابت کرد به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد بوده و این خواسته مجلس فقط به یک شعار محدود نشده است، گفت: پرداخت نامتعارف تسهیلات کلان یا تسهیلات اشخاص مرتبط، به صورت رانتی یا غیرقانونی، از مسیرهای اصلی بروز تخلف و فساد در نظام بانکی بوده و بیشترین حجم انحراف و ناکارآمدی در تخصیص منابع و اعتبارات بانکی را شامل می شود و نتیجه این انحراف نیز رکود و تورمی خواهد بود که عموم جامعه هزینه آن را می‌دهند.

مجمع تشخیص مصلحت در بودجه دخالتی ندارد

الیاس نادران در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با بیان اینکه این تذکر ناظر بر مواد قانون بودجه و نحوه مراوده با شورای نگهبان و بند ۱۱ ماده ۲۲ است، عنوان کرد: در هیچ کجای آئین نامه اشاره نشده است که ما باید نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را تامین کنیم.
 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر، عنوان کرد: اولا در خصوص موضوعی که درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتید، مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالتی ندارد. آن بحثی که مدنظر شما است، هیات عالی نظارت بوده که این هیات براساس بند ۲ اصل یکصد و دهم قانون اساسی، در سیاست های کلان از جهت رویکردی و ضمانت بر اینکه مصوبات ما مغایرتی با سیاست ها ندارد، از طریق شورای نگهبان اظهارنظر می کند.

ادامه همکاری معلمان خرید خدمت را به موفقیت در آزمون نباید گره زد

 
غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان در مجلس از وزیر آموزش و پرورش خواست تا ادامه همکاری معلمان خرید خدمت را به موفقیت در آزمون گره نزند.
 
پایان صحن علنی مجلس
 
عبدالرضا مصری زنگ پایان نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲:۱۵ به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (چهار‌شنبه ، ۲۴ اسفندماه) رأس ساعت ۷:۴۵ با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.
  • ناشناس ارسالی در

    بودجه مملکت عملا در چند مورد بی رویه مصرف می شود از جمله با دوسال آخر مدیریت و معاونت پاداش سی سال پرداخت میشود و سالها حق مدیریت یا معاونت پرداخت میشود در صورتی که هر کس باز نشست می شود بیکار است و عملا کاری انجام نمی دهد دوما حقوق ارثی که خود جای بحث دارد کارمند سی سال کار می کند 100 سال حقوق ارثی به وراث تعلق می گیرد در حالی که در کشور های پیشرفته قانون مزد در برابر کار حکم فرما است سوما یارانه اضافی بعنی معیشتی به کسانی تعلق می گیرد که اهل کار نیستند تو خانه نشستند و پول مفت می گیرندو... .. .با صرفه جویی در زمینه های بالا و غیره می توان ده ها کارخانه ساخت و بیکاران و مفت بگیران را وادار به کار کرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها