|
کدخبر: 289251

کمک های بلاعوض دولت به شهرک های صنعتی

معاون منابع انسانی و امور استان‌های شرکت شهرک صنعتی ایران گفت: دولت برای توسعه شهرک‌های صنعتی، و رونق تولید و اشتغالزایی کمک‌های بلاعوض در اختیار شهرک‌های صنعتی قرار می‌دهد.

علیرضا شجاعی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: دولت برای توسعه خوشه‌های صنعتی، کسب و کارهای نوین و احداث تصفیه خانه‌ها، کمک‌های بلاعوض در نظر گرفته که تا پایان سال به شهرک‌های صنعتی پرداخت می‌شود.

وی کمبود زمین را یکی از موانع توسعه شهرکهای صنعتی ذکر کرد و با بیان اینکه زمین مورد نیاز باید در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد، گفت: برای رونق تولید و اشتغال، تامین زیرساخت‌ها لازم و ضروری است و دستگاه‌های متولی مکلف هستند طبق قانون زیر ساخت‌های مورد نیاز را تامین کنند.

معاون منابع انسانی و امور استانهای شرکت شهرکهای صنعتی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک در بحث راه اندازی پست برق شهرک صنعتی اردبیل مشارکت می‌کند و امیدواریم به زودی این پست برق برای تامین برق مورد نیاز شهرک صنعی ۲ اردبیل راه‌اندازی شود.

شجاعی همچنین گفت: فرایند واگذاری زمین به سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی به صورت الکترونیکی در تمام شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی درباره تفویض اختیارات به مدیران استان‌ها را یادآور شد و گفت: رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی ایران در اکثر موارد اختیارت تام را به استان‌ها تفویض کرده است.

یاسر عبداللهی عابد معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل هم در این مراسم گفت: ۲۰ شهرک دولتی و ۱۰ شهرک غیردولتی در استان اردبیل فعال هستند که سهم بسزایی در اشتغال استان دارند.

وی همچنین درخصوص توسعه شهرک‌های صنعتی استان گفت: فاز توسعه‌ای ۶۰ هکتاری و همچنین ۹۵ هکتاری در شهرک صنعتی 2 اردبیل در دستور کار قرار گرفته است که اجرایی شدن آن نیازمند تامین زیرساخت و اعتبار است.

عبداللهی با تاکید بر لزوم تکمیل مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل گفت: اگر این تصفیه خانه بموقع راه اندازی نشود شاهد بروز مشکلات زیادی در شهرک صنعتی ۲ اردبیل خواهیم بود.

وی همچنین گفت: با راه اندازی پست 63 کیلوولت در شهرک صنعتی شماره ۲ مشکل برق و زیرساخت انرژی این شهرک تا حد زیادی برطرف می شود.

هاشم علایی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل هم در این مراسم بخش خصوصی را رمز موفقیت توسعه صنعت استان ذکر کرد و گفت: برای تحقق این هدف مهم، نگاه مدیران باید در راستای حمایت از سرمایه گذاران و رفع موانع تولید باشد.

وی افزود: ما مدیران در تفسیر قوانین باید طوری عمل کنیم تا کمک حال واحدهای تولیدی باشیم و از بروکراسی‌های زائد اداری که موجب نارضایتی سرمایه گذاران خواهد شد، برحذر باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: برای حل مشکلات موجود، نیازمند حمایت همه جانبه هستیم که امیدواریم با تلاش شبانه روزی و کار جهادی و کمک مسئولان و اصحاب رسانه، بتوانیم به توسعه صنعتی استان کمک کنیم.

در این مراسم از زحمات چندین ساله محمد اهلی قدردانی و هاشم علایی بعنوان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل معرفی شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها