|
کدخبر: 289046

سرنوشت یارانه بنزین مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور با اعطای یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو مخالفت کردند.

اقتصاد سرنوشت یارانه بنزین مشخص شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با پیشنهاد حسین حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر پیش‌بینی سازوکاری برای اعطای یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو مخالفت کردند.

مجلس همچنین با حذف بندی از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با افزایش نرخ خوراک معادن و صنایع بالادستی نفت و گاز مخالفت کرد.

نمایندگان مجلس ر جریان بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، بند الحاقی یک تبصره ۱۴ در بخش درآمدی را بررسی کردند که مجتبی یوسفی نماینده اهواز پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد. وی در توضیح پیشنهاد خود گفت که با این بند قیمت گازوئیل تحویلی به معادن ۵۰ برابر افزایش پیدا می‌کند و یک شبه سوخت صنایع هم زیاد می‌شود.

بیگی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق در توضیح این بند به عنوان عضو کمیسیون اظهار کرد: ما در شرایطی هستیم که سال آینده واردکننده گازوئیل و بنزین می‌شویم لذا ما در کمیسیون انرژی این پیشنهاد را مطرح کردیم که در تلفیق هم رای آورد.

وی ادامه داد: در بخش هزینه‌ای این بند پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته از جمله این‌که الزام در استفاده از کارت سوخت وجود داشته باشد و این‌که ما در اینجا پولی که از صنایع می‌گیریم به خودشان برمی‌گردانیم.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۲۹ رای موافق، ۶۱ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در مجلس بند الحاقی یک تبصره ۱۴ را حذف کردند که در آن آمده بود: «متوسط قیمت نفت گاز تحویلی به معادن، صنایع معدنی و صنایع بالادستی نفت و گاز بابت سوخت معادل ۵۰ درصد متوسط بهای نفت گاز صادراتی تعیین می‌شود.»

 

منبع: فارس
  • ایرانی ارسالی در

    مجلس پوادارن و برای پولدارها کار میکنن ت و کوشورهای دیگه به وام۱8درصدی میگن نزول دینم ندارن چرا مجلس موافق مجلس ه۹سال قرا ره با سهام عدالت به جاماندگان موافقت کند صرکنید نوبت رای میرسد

  • ناشناس ارسالی در

    چرا باید اونایی که خودرو ندارن مالیات بد ن ولی یارانه بنزین نگیرن .

ارسال نظر