|
کدخبر: 288757

اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای تنظیم بازار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند که اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی به سازمان تعزیرات جهت تنظیم بازار اختصاص داده شود.

اقتصاد اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای تنظیم بازار

نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۱۴ اسفند ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۰۹ دقیقه و با حضور ۱۹۳ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه بررسی گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور.

بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

نمایندگان مردم در مجلس ضمن مخالفت با عرضه نهاده های کشاورزی در بورس کالا، مقرر کردند که درآمد حاصل از عوارض صادرات محصولات آب بر کشاورزی صرف اجرای الگوی کشت شود.

فهرست محصولات کشاورزی و غذایی مشمول این بند، حداکثر ظرف یک‌ماه پس از ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی به تصویب هیات وزیران می رسد.

در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره ۹ ماده واحده  این لایحه با ۱۲۹ رأی موافق، ۲۵ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع موافقت کردند.

براساس این بند الحاقی؛ وزارت آموزش و پرورش مکلف است اعتبارات مربوط به تامین سرانه دانش آموزی را بدون کسر هرگونه وجهی به حساب مدارس سراسر کشور واریز نماید.

پیگیری جدی مسمومیت دانش‌آموزان

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار نماینده مردم خلخال درباره پیگیری موضوع مسمومیت دانش‌آموزان مدارس این شهرستان گفت: پیگیری این موضوع، وظیفه همه ما است.
 

تکلیف مجلس به وزارت ورزش

نمایندگان مردم در مجلس وزارت ورزش را مکلف کردند تا نسبت به واگذاری سالن‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌ها به صورت اجاره‌ای اقدام نماید.
 

مساجد در سال آینده صد میلیون تومان کمک دولتی دریافت می‌کنند

 نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه ۱۴ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با الحاق یک بند به تبصره (۹) ماده واحده این لایحه درباره مساجد و به پیشنهاد حسین میرزایی نماینده اصفهان موافقت کردند.

در این بند پیشنهادی الحاقی به تبصره (۹) ماده واحده لایحه آمده است؛ دولت مکلف است در سال ۱۴۰۲ به هر مسجدی که در آن حداقل دو نوبت از نمازهای واجب یومیه به جماعت اقامه می‌گردد، مبلغ صد میلیون تومان کمک نماید، سازمان تبلیغات اسلامی مکلف است ترتیبات انجام این حکم را فراهم آورد. منبع این حکم از ۵ درصد بند (ج) تبصره (۱) این قانون که برای اولویت امور فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته شده، تأمین می‌گردد.

اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیاردی به سازمان تعزیرات جهت تنظیم بازار

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۱۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ج) تبصره ۱۰ ماده واحده  این لایحه موافقت کردند.

شرط فروش و تهاتر املاک مرتبط با قانون جهش تولید مسکن مشخص شد

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۱۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ه) تبصره ۱۱ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

 

 
پایان جلسه علنی مجلس
 
رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی را به صدا درآورد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها