|
کدخبر: 288614

کاهش تقاضا در بازار غیر رسمی دلار!

نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: مهمترین تاثیر راه‌اندازی مرکز مبادله ایران کاهش سفته‌بازی و تقاضا در بازار غیر رسمی است.

اقتصاد کاهش تقاضا در بازار غیر رسمی دلار!

جعفرقادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و نماینده مردم شیراز و زرقان درباره بازگشت ثبات و آرامش به بازار ارز در نتیجه تاکید رئیس جمهور و وزرای نفت و صنعت به شرکت‌های صادرات محور برای فروش ارز خود در مرکز مبادله ایران گفت: بانک مرکزی نیاز‌های ارزی را در سامانه این مرکز تعریف کرده تا با کمک از این روش تامین ارز مورد نیاز راحت‌تر انجام شود. برهمین اساس گروه‌هایی که ارز نیمایی به آن‌ها تخصیص پیدا می‌کند یا ارز دانشجویی و ... تفکیک شده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: مهمترین تاثیر راه‌اندازی مرکز مبادله ایران کاهش سفته‌بازی و تقاضا در بازار غیر رسمی است. براساس تعریفی که برای نیاز‌های ضروری انجام گرفته، دولت باید ارز آن را تامین کند، بنابراین به شکل طبیعی بخش عمده تقاضا از بازار دلالی فاصله می‌گیرد و به سمت مرکز مبادله می‌آید.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در این خصوص یادآور شد: براساس شرایط حاکم در کشور، چنانچه هر کسی به دنبال منافع شخصی خود باشد، همه ملت متضرر خواهند شد. هدف از خرید ارز برای نیاز‌های غیرضروری حفظ قدرت خرید است، بنابراین باید ضررهای وارده به کل مردم برای این گروه  توضیح داده شود.

نماینده مردم شیراز درباره این حوزه‌ها ابراز کرد: عرضه اموال مازاد دولتی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار باید در دستور کار قرار گیرد تا نقدینگی‌ به سمت بخش‌های تولید و اتمام پروژه‌های نیمه تمام سوق داده شود. به همین منظور دولت باید به سرعت در بحث مولد سازی اقدامات لازم را انجام دهد تا به بانک مرکزی فشار وارد نشود. به این معنا؛ برای پرداخت نباید از بانک مرکزی استقراضی کرد و به تورم دامن زد. تلاش‌ها در شرایط فعلی باید براین اساس باشد که سیاست‌های تورمی دنبال نشود، هر افزایشی در نرخ تورم می‌تواند منجر به افزایش نرخ ارز شود.

منبع: ایبنا
  • نیستانک ارسالی در

    با سلام: دلار ۵۵تومان می و سکه ۳۰ تومانی را میگوید نمیخرند. چقدر در حال چاپ پول هستند که متعجب هستند آن عده خاص چرا نمیخرند. الباقی ملت را هم نمی دونه یک کیلو عدس هم نمیتوانند بخرند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها