|
کدخبر: 288611

پیش بینی مهم درباره قیمت طلا و سکه

فعال بازار طلا گفت: در مجموع هفته گذشته هفته پرنوسانی بود و با تعدیل قیمت‌ها به پایان رسید و پیش‌بینی می‌کنم هفته آینده با اتخاذ سیاست بانک مرکزی قیمت‌ها تعدیل شود.

اقتصاد پیش بینی مهم درباره قیمت طلا و سکه

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا در هفته گذشته اظهارداشت: هفته گذشته، هفته پرنوسان و پرتنشی برای بازار طلا بود که از ابتدای هفته شروع و تا اواسط هفته ادامه داشت.

وی افزود: اما از اواسط هفته به بعد با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی درخصوص ارز و واگذاری ربع سکه یکباره قیمت طلا و سکه با کاهش شدیدی همراه شد و این روند موجب آرامش و به نوعی تعدیل قیمت‌ها شد.

کشتی آرای گفت: قیمت هر انس طلا در پایان هفته به ۱۸۳۷ دلار رسید و به طور متوسط ۲۵ دلار افزایش قیمت هفتگی داشت، هر قطعه سکه طرح قدیم یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید نیز یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

وی اضافه کرد: نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند.

این فعال بازار طلا بیان کرد: سکه‌های یک گرمی نیز با توجه به تقاضایی که این روزها با توجه به تقاضایی که برای خرید آن وجود دارد ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت.

وی اظهارداشت: قیمت سکه اوایل هفته به ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و در پایان هفته و در آخرین معاملات به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای گفت: هر مثقال طلای آب شده ۲۵۷ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۵ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت در حالیکه اوایل هفته قیمت هر مثقال طلای آب شده به ۱۲ میلیون تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به سه میلیون تومان رسید.

به گفته این فعال بازار طلا حباب سکه در آخرین معاملات ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش حباب داشت.

وی تاکید کرد: در مجموع هفته گذشته هفته پرنوسانی بود و با تعدیل قیمت‌ها به پایان رسید.

کشتی آرای اظهارداشت: پیش‌بینی می‌کنم با توجه به کنترلی که بانک مرکزی و نوع مدیریت در مسأله ارز هفته آینده شاهد ثبات ایجاد شده باشیم و به نظر نمی‌رسد شاهد افزایش قیمت در طول هفته آینده باشیم و با سیاست اتخاذ شده قیمت‌ها با تعدیل همراه باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها