|
کدخبر: 287407 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

اوضاع بورس در سقوط! / پژو ۲۰۷ با چه شرایطی عرضه می شود؟

بورس در روزهای پایانی بهمن ماه بیشتر از اینکه صعود را به فعالانش نشان دهد، رنگ قرمز را در پایان معاملات ثبت کرده است. بازاری که به گفته کارشناسان در دراز مدت سودآورتر است. در این گزارش به پیش بینی احوالات بازار در روزهای آتی پرداختیم.

اقتصاد اوضاع بورس در سقوط! / پژو ۲۰۷ با چه شرایطی عرضه می شود؟

بورس هفته پایانی بهمن ماه را نیز با روند نزولی به پایان رساند. خروج پول حقیقی از بورس در زمستان سال جاری ادامه دار شده است و شاخص کل بورس، باز هم با روندی نزولی روبرو است. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل با کاهش ۱۳۱۶۶ واحدی روی کانال ۱ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۷۹۵ واحدی قرار گرفت و ۰.۸۶ درصد کاهش را در تابلوی معاملات به ثبت رساند. ۴۰ نماد به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان در صف‌های خرید و همچنین در مقابل ۴۴ نماد به ارزش ۶۹۲ میلیارد تومان در صف‌های فروش به ثبت رسیدند. سنگین‌ترین صف خرید بین نمادهای غناب، ثرود، فغدیر دیده شد و همچنین سنگین‌ترین صف فروش در نمادهای خبنیان، وسالت، خکاوه مشاهده شد. نمادهای بورسی کگل، فارس، میدکو، فملی، خساپا، پارسان، شتران ۷ نماد تاثیرگذار بازار معرفی شدند و جالب است بدانید که ارزش دلاری بازار در پایان هفته ۲۵۳ میلیارد دلار اعلام شده است.

لازم به ذکر است که نمادهای بورسی شستا، شلعاب، کسرام ۳ نماد برتر تقاضا در بورس لقب گرفتند و همچنین نمادهای وآذر، فمراد، خوساز برترین‌های عرضه در بازار به ثبت رسیده است. بیشترین افزایش قیمت در بورس را می‌توانیم بین نمادهای وسینا، اتکام، شلعاب ببینیم و همچنین در جهت مقابل بیشترین کاهش قیمت را نمادهای تکمبا، دامین، خزر از آن خود کردند. رقم خروج پول حقیقی در آخرین روز معاملاتی هفته ۳۵۷ میلیارد تومان بوده است که از این میزان نمادهای فولاد، فملی، شستا بیشترین سهم را در خروج پول از بازار داشتند و در جهت مقابل نمادهای غدانه، فزر، وسینا بیشترین سهم را در ورود پول حقیقی به بورس ثبت کردند.

جزئیات جدید درباره سهام عدالت و جاماندگان آن

سود سهام عدالت طبق وعده مدیران بورسی و سازمان برنامه بودجه، تا پایان سال به واجدان دریافت سود واریز خواهد شد. خبر خوش جدید برای جاماندگان سهام عدالت این است که طبق نشست اخیر کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، افرادی که واجد شرایط دریافت این سهام هستند تا سال آینده سهام عدالت را دریافت کنند. براساس مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق، دولت باید شرایط را برای ثبت نام و دریافت سهام عدالت جدید به متقاضیان واجد شرایط فراهم نماید.

پژو ۲۰۷ در بورس کالا عرضه می‌شود

در هفته آینده نیز بورس کالا میزبان عرضه خودرو خواهد بود. طبق آخرین خبرها خودرو پژو ۲۰۷ در سه شنبه ۲ اسفند ماه، به تعداد ۱۰هزار دستگاه عرضه خواهد شد. قیمت پایه ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است و ۱۰۰ درصد قیمت پایه باید واریز شود. لازم به ذکر است که تاریخ تحویل این خودرو ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود. ایران خودرو اعلام کرده است که امکان تغییر رنگ خودروی خریداری شده وجود دارد. طبق اطلاعیه این شرکت رنگ‌های موجود شامل نقره‌ای تیتانیوم، خاکستری متالیک، مشکی متالیک آبنوس، سبز کله غازی، آبی کاسپین، قرمز دو پوششه، آبی اقیانوسی متالیک و قهوه‌ای نسکافه‌ای است.

لازم به ذکر است که تمامی خودروهای خریداری شده با مدل ۱۴۰۲ تحویل داده خواهد شد و متقاضیان با هر کد ملی حقیقی فقط روی خرید یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ مذکور قادر به خرید هستند.

پیش بینی درباره وضعیت بورس در هفته آینده

کارشناسان و فعالان بازار روند کلی بورس را نزولی ارزیابی می‌کنند. جذابیت بیشتر بازارهای موازی نیز باعث شده است که سرمایه خرد از بورس خارج شده و به دیگر بازارها وارد شود. به طور کلی رفتار سرمایه گذاران در زمستان نشان از بی‌اعتمادی به بازار بوده است و میزان رفتارهای هیجانی را در معاملات بالا برده است. طبق نگاه یکی از کارشناسان بورس قیمت‌گذاری دستوری در صنایع مختلف و زیان شرکت‌های بورسی نیز شرایط را برای سهامداران آن‌ها سخت کرده است و رفتار اکثریت را به سمت احتیاط بیشتر سوق می‌دهد.اما با تمام این موارد ذکر شده باز هم فعالان بورسی موقعیت سرمایه‌گذاری را برای جذب سرمایه‌های خرد مناسب می‌دانند.

  • مریم ارسالی در

    سرمایه بالای 5 میلیون خرد محسوب میشه؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها