|
کدخبر: 285695

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

ریزش سنگین بورس در پایان هفته / سقوط آزاد فملی در بازار + نقشه

بورس در معاملات ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ با ریزش ۳۴۰۹۱ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۶۲ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد ریزش سنگین بورس در پایان هفته / سقوط آزاد فملی در بازار + نقشه

بورس بعد از دوره‌ای تقریبا طولانی که روندی نزولی داشت، به تعادل نسبی رسیده است. قبل از آن اکثر سهامداران بابت ضرر و زیان ادامه دار این بازار شکایت داشتند. برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات آخرین روز هفته را با ریزش سنیگینی آغاز کرد در ادامه این حجم از ریزش افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به ریزش ۴ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فملی، فولاد، میدکو، شستا، شپنا، کگل و شتران با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۵ بهمن ۱۴۰۱

نقشه-بازار

 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با صعود نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند کاهشی شد تا با رشد ۱۰۵۰۱ واحدی به ۵۱۲  هزار و ۴۹۱ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با سقوط بیش از ۳۴ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۹,۳۲۲,۵۰۱.۰۸۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۷۳,۷۱۰.۲۱۹ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۲.۸۷۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز بپاس، زاگرس، وسپهر، آریا، صبا، فرابورس و شاوان هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر