|
کدخبر: 284626

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

بورس بازار را نزولی تمام کرد / فولاد در صدر نمادهای ریزشی + نقشه بازار

بورس در معاملات ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ با ریزش ۸۳۶۶ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۷۲۱ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد بورس بازار را نزولی تمام کرد / فولاد در صدر نمادهای ریزشی + نقشه بازار

بورس بعد از دوره‌ای تقریبا طولانی که روندی نزولی داشت، به تعادل نسبی رسیده است. قبل از آن اکثر سهامداران بابت ضرر و زیان ادامه دار این بازار شکایت داشتند. برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات اولین روز هفته را با ریزش سنگینی آغاز کرد در ادامه اما حجم ریزش کاهش یافت، طوریکه در میانه بازار به ریزش ۱۰ هزار واحدی رسید.نمادهای بورسی فولاد، فارس، شپدیس، شستا، فملی، وغدیر و ومعادن با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۱ دی ۱۴۰۱

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند صعود بیشتر شد تا با صعود ۷۰۰ واحدی به ۵۰۴ هزار و ۹۰۵ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۸ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۰,۶۸۳,۸۷۲.۵۸۰ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۶۲,۳۹۲.۰۷۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۰.۶۰۱ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز بپاس، آریا، زاگرس، دی، فغدیر، شراز و فرابورس هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر