|
کدخبر: 284850

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

صعود شاخص کل در بورس امروز / صدرنشینی فولاد ادامه دارد + نقشه بازار

بورس در معاملات ۲۶دی ماه ۱۴۰۱ با رشد ۳۶۹۶۷ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۶۸۰ هزار و ۶۸۴ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد صعود شاخص کل در بورس امروز / صدرنشینی فولاد ادامه دارد + نقشه بازار

بورس بعد از دوره‌ای تقریبا طولانی که روندی نزولی داشت، به تعادل نسبی رسیده است. قبل از آن اکثر سهامداران بابت ضرر و زیان ادامه دار این بازار شکایت داشتند. برخی از مردم بر این باورند، سرمایه وارد شده به بورس باید سودآور باشد اما این انتظار کاملا دور از منطق است. بر همین اساس به افراد توصیه می‌شود، قبل از ورود به بازارهای مالی نسبت به ضرر و زیان احتمالی در بازار اطلاعات لازم را کسب نمایند و بعد با نگاهی باز و دور اندیش وارد بورس شوند.

بورس معاملات سومین روز هفته را با رشد نسبی آغاز کرد در ادامه این حجم از صعود افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به رشد ۷ هزار واحدی رسید. نمادهای بورسی فولاد، فملی، شستا، میدکو، فارس، وبملت و کگل با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۲۶ دی ۱۴۰۱

نقشه-بازار

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند صعود بیشتر شد تا با افزایش ۱۵۴۹۸ واحدی به ۵۲۰ هزار و ۴۰۳ واحدی رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با رشد بیش از ۱۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۶۲,۰۴۶,۴۶۷.۲۳۰ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۹۰,۳۹۷.۵۵۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۱۴.۸۳۱ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، آریا، وسپهر، شگویا، شراز، صبا و زاگرس هستند.

نمادهای-بورسی

ارسال نظر