|
کدخبر: 285196

متقاضیان خرید طلا و سکه در هفته آینده بخوانند

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرد که هفته آینده نوسان قیمت در بازار طلا و سکه نخواهیم داشت.

اقتصاد متقاضیان خرید طلا و سکه در هفته آینده بخوانند

نادر بذرافشان روز جمعه درباره وضعیت بازار طلا اظهارداشت: بهای انس جهانی طلا در هفته گذشته به طور میانگین ۲ دلار کاهش داشت و در آخرین قیمت‌ها برابر ۱۹۱۹ دلار بود.

وی گفت: هر مثقال طلای آب شده در آخرین معاملات روز گذشته با ۴۷۵ هزار تومان افزایش قیمت برابر هشت میلیون و ۸۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱۰ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۳۶ هزار تومان رسید این در حالی است که در دو هفته پیش بازار به تعادل رسیده بود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: سکه طرح جدید در هفته گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم نیز یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رشد قیمت داشت.

وی ادامه داد: نیم سکه و ربع سکه هر کدام به ترتیب یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هفته گذشته افزایش قیمت داشت و سکه‌های گرمی ۴۰۰ هزار تومان در هفته گذشته رشد قیمت را ثبت کرد.

بذرافشان با بیان اینکه در هفته گذشته نوسان و رشد قیمت‌ها قابل توجه بود، گفت: این به دلیل نوسان نرخ ارز و بهای انس جهانی طلا و اخبار سیاسی و اقتصادی در سطح بین المللی بود و موجب شد قیمت‌ها در اواسط هفته روند صعودی را در پیش بگیرد.

وی تصریح کرد: در یک ماه گذشته تغییر مدیریت بانک مرکزی و خبر عرضه ۵۰۰ هزار ربع سکه در بورس موجب شد قیمت انواع سکه و هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر مثقال طلای آب شده کاهش یابد برای نمونه حباب ربع سکه تا ۸۰۰ هزار تومان تخلیه شد، اما اطلاع رسانی دقیق در نرخ و زمان عرضه وجود نداشت و نرخ‌ها با قیمت بازار تفاوت زیادی نداشت بنابراین استقبال زیادی از این عرضه را شاهد نبودیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: مدیریت بانک مرکزی در عرضه سکه می‌تواند نقش قابل توجهی در کنترل قیمت‌ها و حباب سکه داشته باشد و معتقد هستم عرضه باید به صورت مداوم و روزانه باشد و قیمت‌های اعلامی با قیمت بازار فاصله بیشتری داشته باشد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

به گفته وی ربع سکه ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حباب داشت.

بذرافشان اظهارداشت: در هفته گذشته اگرچه قیمت‌ها افزایشی بود، اما تقاضا در بازار به همین نسبت تشدید نشد و بازار ملتهب نشد و پیش‌بینی می‌کنم هفته آینده نوسان قیمت نخواهیم داشت.

منبع: ایبنا
  • اصغر زمانی ارسالی در

    دروغگوها بیشرم،، زندگی مردم را با دروغ ه ا و این حرفها به بازی گرفته اید،، شرمتان باد

ارسال نظر