|
کدخبر: 285161

قیمت جدید طلا اعلام شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۹۲۷ دلار و ۷۷ سنت رسید.

اقتصاد قیمت جدید طلا اعلام شد

 قیمت طلا تغییر چندانی در روز جمعه نداشته اما در آستانه پنجمین افزایش پیاپی هفتگی قرار دارد. پایین آمدن ارزش دلار و امید به افزایش کمتر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تمایل برای خرید طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۹۲۷ دلار و ۷۷ سنت رسید.

اکثر اقتصاددان‌ها عقیده دارند بانک فدرال رزرو آمریکا در دو اجلاس آینده نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش می‌دهد و بعد تا پایان سال جاری میلادی ثابت نگه خواهد داشت.

تحلیلگران می‌گویند اگر روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا آرام‌تر شود، احتمال رسیدن طلا به ۲۰۰۰ دلار در سال جاری میلادی وجود دارد.

درحالی‌که پایین آوردن نرخ بهره باعث سود کمتر سرمایه‌هایی مانند اوراق قرضه دولتی می‌شود، اما هزینه نگهداری فلزات گرانبها را پایین آورده و تمایل برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها را افزایش می‌دهد.

نشانه‌هایی از رکود اقتصاد آمریکا هم دیده می‌شود که می‌تواند به نفع طلا باشد. اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز چهارشنبه نشان داد خرده‌فروشی در این کشور بیشترین کاهش را طی یک‌سال گذشته داشته و رشد اقتصادی آن را آهسته کرده‌است.

شاخص دلار در آستانه دومین کاهش هفتگی قرار دارد که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر خواهد کرد.

قیمت نقره امروز با ۰.۵۹ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۸ درصد کاهش ۱۰۳۳ دلار و ۳۷ سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها