|
کدخبر: 285020

وضعیت بورس در هفته آخر دی ماه / بازار صعودی می شود؟

یک روز پس از آنکه سرمایه گذاران حقیقی بیش از هزار میلیارد تومان پول به بازار تزریق کردند، ورق برگشت و خروج ۲۱۰ میلیارد تومان پول از بازار به ثبت رسید.

اقتصاد وضعیت بورس در هفته آخر دی ماه / بازار صعودی می شود؟

روز دوشنبه رکوردشکنی ورود پول حقیقی ها به بازار به ثبت رسید و یک همت پول به بازار سهام تزریق شد، اما سه شنبه وضعیت متفاوتی بر بازار سهام حاکم بود که نتیجه اش خروج ۲۱۰ میلیارد تومان پول توسط حقیقی ها شد.

روز گذشته هم به این نکته اشاره شد که ورود و خروج پول به بازار، عاملی مهم درباره روند آینده بورس است اما از آنجا که این موضوع با یک فاز تاخیر خودش را نشان می دهد، فعلا نمی توان تزریق هزار میلیارد تومان پول به بازار در روز دوشنبه را اتفاق خیلی بزرگی دانست و با استناد به آن، روند بازار را همچنان صعودی دانست.

خروج ۲۱۰ میلیارد تومان پول از بازار نشان می دهد سرمایه گذاران حقیقی، خطر منطقه مقاومتی را احساس کرده اند و احتمال می دهند که بازار از اینجا، کمی اصلاح داشته باشد. ا

فروشندگان در حال قدرت گرفتن هستند

البته فعلا مشخص نیست روند آینده بازار نزولی است یا صعودی، اما خروج پول از بازار نشان دهنده این موضوع است که زنگ خطر به آهستگی به صدا درآمده است.

دیروز شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز کاهش یافت و از رقم ۱.۵۸ در روز دوشنبه، به ۱.۲۱ رسید. البته همچنان خریداران حقیقی قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان حقیقی دارند، اما کاهش قدرت آن ها می تواند نشانه ای دیگر برای احتیاط معامله گران باشد.

اتفاق مثبت معاملات دیروز رشد ارزش معاملات خرد بود. ارزش معاملات خرد در روز سه شنبه رقم ۹۷۰۰ میلیارد تومان ثبت شد که نسبت به دوشنبه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان رشد داشت. این نکته مثبتی بود که می توان به آن دل خوش کرد.

دوباره چهارشنبه...

می توان گفت تا زمانی که رشد ارزش معاملات اتفاق بیفتد و حجم و ارزش معاملات در سطوح بالا حفظ شود، ترسی بابت ریزش سنگین شاخص ها وجود ندارد و تنها شاهد اصلاح کوتاه مدت و مقطعی خواهیم بود. اما درصورتی که ارزش معاملات به شکل قابل توجهی کم شود، باید بیشتر احتیاط کرد.

برای معاملات امروز با توجه به شیب نزولی شاخص ها طی نیمه دوم زمان بازار دیروز، احتمال کاهش شاخص ها در ابتدای معاملات وجود دارد.

بازار دیروز روند صعودی به نزولی داشت و علاوه بر این، باید در نظر گرفت که به طور سنتی، عرضه ها در روزهای چهارشنبه افزایش می یابد. با توجه به این مسائل، از بازار امروز نمی توان انتظار رشد داشت.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر