|
کدخبر: 283631

این تصمیم به داد بورس رسید!

قبل از آنکه دیر شود، صندوق تثبیت بازار سرمایه دست به کار شد و با اردرهای حمایتی، اجازه افت بیشتر را به بورس نداد.

اقتصاد این تصمیم به داد بورس رسید!

بورس تهران دیروز با اردرهای حمایتی از سوی صندوق تثبیت بازار سرمایه، آغازی مثبت داشت و به مرور، اعتماد سرمایه گذاران هم افزایش یافت و مجددا پول جدید به بازار سهام تزریق کردند.

با وجود آنکه روز یکشنبه بورس منفی بود و انتظار می رفت بازار دیروز هم کمی افت داشته باشد، اما در پیش گشایش بازار اردرهای حمایتی خوبی از سوی صندوق تثبیت بازار سرمایه در سیستم معاملاتی مشاهده شد که همین موضوع ورق را برگرداند.

حالا سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری می توانند خریدهای خود را انجام دهند و به انتظار کسب یک بازدهی مطلوب از بورس بنشینند. البته بازار قطعا در این منطقه با عرضه های جدیدی همراه خواهد شد که دلیل آن، قرار گرفتن در یک منطقه مقاومتی مستحکم است.

سد محکمی که سر راه است

بورس از زمانی که سقوط سال ۹۹ آغاز شد، به راحتی محدوده ۱.۶ الی ۱.۷ میلیون واحد را به پایین شکست اما پس از آن هر بار که تلاش کرد تا به بالای این سطح برگردد، ناموفق بود.

تلاش ناموفق چند باره بازار برای شکستن این محدوده مقاومتی نشان داد که شاید مستحکم ترین مقاومت برای صعودی شدن بازار، همین ناحیه است. حالا با توجه به تغییر متغیرهای بنیادی و افزایش سود شرکت ها در اثر افزایش نرخ دلار، می توان این انتظار را داشت که بازار در تلاش جدید خود بتواند از این محدوده هم گذر کند. اما عبور از این محدوده مقاومتی کار آسانی نیست و به سختی رخ خواهد داد.

شاخص کل بورس در حال حاضر تنها ۷ هزار واحد فاصله با رسیدن به کانال ۱.۶ میلیون واحد دارد و برای عبور موفق از این محدوده مقاومتی نیاز است که ارزش معاملات خرد هم رشد کند.

در انتظار بازگشایی مثبت

دیروز ارزش معاملات خرد بازار به ۶۷۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش داشت. نباید فراموش کرد که ارزش معاملات خرد از ۱۰ هزار میلیارد تومان در روز چهارشنبه هفته گذشته، به این محدوده رسیده است و چنانچه بورس بخواهد مقاومت کلیدی خود را بشکند، نیاز به رشد ارزش معاملات تا سطوحی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

فعلا برای بازار امروز می توان رشد شاخص ها را پیش بینی کرد چراکه بسیاری از صف های خرید بدون عرضه باقی مانده اند و از طرفی تزریق ۵۵۰ میلیارد تومان پول جدید به بازار در روز گذشته، نشان دهنده اعتماد مجدد سرمایه گذاران به بازار سهام است.

رشد شاخص ها در ابتدای معاملات امروز به شرطی می تواند ماندگار باشد که ارزش معاملات هم بالا برود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها