|
کدخبر: 283244

جذابیت بالای بورس نسبت به بازارهای موازی

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه نسبت به تورم فرصت‌های سرمایه‌گذاری موازی، بسیار ارزنده بوده و در کسب درآمد هم بی‌رقیب است. ضمن اینکه این بازار نسبت به بازارهای موازی، نقدشوندگی بالاتری دارد.

اقتصاد جذابیت بالای بورس نسبت به بازارهای موازی

مهدی حیدرزاده مدیرعامل شرکت سبدگردان هوشمند رابین در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه بیان کرد: با متغیرهای متعددی می‌توان بازار سرمایه را بررسی کرد. اگر نرخ ارز معیاری برای سنجش ارزندگی بازار سرمایه باشد، بخش زیادی از بازار سرمایه ما جذابیت ویژه دارد؛ چرا که ارزش بازار شرکت‌های خارجی مشابه شرکت‌های تولیدی در بازار سرمایه ما، بسیار بالاتر از ارزش بازار فعلی این شرکت‌ها است.

وی اضافه کرد: به طور کلی و از منظر بنیادی، بازار سرمایه نسبت به تورم فرصت‌های سرمایه‌گذاری موازی با بازار سرمایه، بسیار ارزنده و جذاب بوده و در کسب درآمد هم بی‌رقیب است. ضمن اینکه این بازار نسبت به بازارهای موازی، نقدشوندگی بالاتر و شفافیت بیشتری دارد. البته نباید از ریسک‌های سیستماتیک که بر سر این بازار سایه افکنده، غافل شد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه در رابطه با تاثیر اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: طرح مالیات بر عایدی سرمایه ابهامات و سوالات زیادی ایجاد خواهد کرد. مثلا آیا در محاسبه عایدی سرمایه‌گذاری در بازارهای ملک و خودرو و طلا، تورم لحاظ خواهد شد؟ آیا تورم هر بازار نسبت به همان بازار لحاظ می‌شود یا قرار است نرخی را در تمام بازارها تعمیم دهیم؟ در نظر داشته باشید که تورم منجر به سود سرمایه‌گذاران در این بازارها شده و اگر عامل تورم را در محاسبه عایدی سرمایه گذاران در بازارهای مسکن خودرو طلا و ارز نادیده بگیریم، شاید برخی مالکان دچار مشکل و ضرر و زیان شوند و...

حیدرزاده افزود: چرخش نقدینگی در اقتصاد کشور از اهمیت بسیار برخوردار است و اگر اجرای این طرح منجر به رکود در بازارها شود، مشکلات اقتصادی مان تشکیل خواهد شد.

وی در خاتمه تصریح کرد: در هر حال چندان نسبت به اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه خوشبین نیستم و معتقدم این مالیات می‌تواند سبب افزایش قیمت‌ها شود. حتما مقاومت‌هایی بر سر راه اجرای این طرح خواهد بود. اما به هر حال، امیدواریم این طرح بصورت منطقی و کارشناسی شده اجرایی شود. به نظر می‌رسد تاثیر اجرای این طرح بر ورود نقدینگی به بورس، اندک خواهد بود.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها