|
کدخبر: 281634

چطور می توان قیمت ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی را به یکدیگر تبدیل کرد؟

اقتصاد چطور می توان قیمت ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی را به یکدیگر تبدیل کرد؟

ماشین حساب ارز دیجیتال ابزاری است که برای تبدیل ارزهای دیجیتال به یک ارز فیات و یا به یکدیگر به کار می‌روند. تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر همان معاملات جفت‌ارز است. درباره معاملات جفت‌ارزی چه می‌دانید؟ معاملات جفت‌ارزی به نوعی بازگشت به همان مبادله کالا با کالا است. حال، درباره کاربرد ماشین حساب ارز دیجیتال در این نوع معاملات چه می‌دانید؟ آیا می‌دانید این ابزار چقدر مهم است؟ تمام این‌ها سوالاتی هستند که اگر پاسخ آن‌ها را نمی‌دانید، با خواندن این مقاله به سطح بعدی معامله‌گری و تریدر بودن خواهید رفت. پس تا انتها مقاله را همراهی کنید، دانشی را که وقت‌ش رسیده تا آن را بیاموزید، بیاموزید، ابزاری را که وقت‌ش رسیده تا آن را بشناسید، بشناسید، به تریدر بهتری تبدیل شوید و در نتیجه، پول بیشتری از بازار کسب کنید.

معاملات جفت ارزی چیست؟

«جفت‌های معاملاتی» یا «جفت ارزهای دیجیتال»، دارایی‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را در یک صرافی ارز دیجیتال، به ازای یکدیگر و بدون نیاز به دارایی‌های واسطه مانند تتر، معامله کرد. برای مثال، دو نمونه خاص از جفت‌های معاملاتی عبارتند از: بیت کوین/لایت کوین (BTC/LTC) و اتریوم/بیت کوین کش (ETH/BCH).

دو دلیل اصلی وجود دارد که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا معاملات جفت ارزی و جفت‌های معاملاتی را درک کنند:

  • برخی از ارزهای دیجیتال را فقط می‌توان با ارزهای دیجیتال دیگر خریداری کرد. بنابراین دانش جفت ارزهای دیجیتال و معاملات جفت ارزی و نحوه تبدیل آن‌ها به یکدیگر در سریع‌ترین، دقیق‌ترین و آسان‌ترین روش ممکن، امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.
  • دانش جفت‌های معاملاتی کریپتو به سرمایه‌گذاران باهوش ارزهای دیجیتال این فرصت را می‌دهد که از فرصت‌های آربیتراژ استفاده کنند؛ یعنی از تفاوت قیمت دارایی‌ها بین بازارهای مختلف سود ببرند.

نحوه محاسبه تساوی در معاملات جفت ارزی

برای انجام معاملات جفت ارزی، لازم است که تساوی بین جفت ارزها محاسبه شود. برای مثال، در معامله اتریوم/لایت کوین (ETH/LTC)، اولین شرط این است که محاسبه کنیم چند اتریوم مساوی با چند لایت کوین است. با اینکه در معاملات جفت ارزی، ارز واسطه حذف می‌شود اما همچنان نقش خود را ایفا می‌کند. زیرا برای رسیدن به پاسخ این سوال که چند لایت کوین برابر با چند اتریوم است، باید ارزش هر ارز دیجیتال را به تتر محاسبه کنیم.

باید پاسخ این سوال را پیدا کنیم که اتریوم و لایت کوین هر کدام چند تتر می‌ارزند. سپس ایجاد تساوی بین آن‌ها آسان خواهد بود. مثلاً، اگر قیمت یک اتریوم ۳۰۰۰ دلار و قیمت یک لایت کوین ۱۵۰ دلار باشد، متوجه می‌شویم که ۱ اتریوم مساوی است با ۲۰ لایت کوین. به عبارتی دیگر، یک اتریوم ۲۰ برابر یک لایت کوین ارزش دارد. بنابراین در معامله جفت ارزی ETH/LTC، دارنده اتریوم، هر مقدار از این دارایی را باید در قبال لایت کوین به مقدار ۲۰ برابر، مبادله کند.

ارزهای دیجیتال-کریپتوکارنسی-2

کاربرد ماشین حساب ارز دیجیتال در معاملات جفت ارزهای دیجیتال

در مثال بالا اعداد رند بودند و می‌شد به آسانی و با یک محاسبه ذهنی سریع، نسبت ۲۰ برابری ارزش اتریوم به لایت کوین را محاسبه کرد. اما این یک مبحث تئوری است و در عمل، نه اعداد انقدر رند هستند و نه محاسبه انقدر سریع و آسان قابل انجام است.

در هنگام نوشتن این مقاله، اتریوم ۱۲۶۵.۸۲ دلار و لایت کوین ۷۶.۵۰ دلار قیمت دارند. محاسبه تساوی با این قیمت‌ها پیچیده‌تر از مثالی بود که زده شد. از طرفی، همیشه دارایی ما نیز رند نیست. ما همیشه ۱ اتریوم نداریم. ممکن است ۰.۷۴۶۵ یا ۳.۵۴۳ اتریوم داشته باشیم. پس محاسبه باز هم پیچیده‌تر می‌شود.

هنوز تمام نشده! در دنیای واقعی و خارج از مباحث تئوری، برای محاسبه نقطه تساوی حتی با استفاده از ماشین حساب‌های سنتی باید چندین مرحله محاسباتی را پشت سر بگذاریم، زمان زیادی صرف کنیم، دقت بالایی به خرج دهیم و متحمل این حقیقت باشیم که همیشه احتمال خطای انسانی وجود دارد.

اما وقتی ماشین حساب ارز دیجیتال وارد میدان می‌شود، تنها کاری که لازم است انجام دهیم این است که مقدار را وارد کنیم. ماشین حساب ارز دیجیتال، یک نرم‌افزار آنلاین است که تمام مراحلی را که باید در طول محاسبات طی شوند، درون خود به صورت کدهای دستوری نهفته دارد. همانطور که از نام «ماشین حساب ارز دیجیتال» پیداست، تمام استعلام‌های لحظه‌ای قیمت، ضرب و تقسیم‌ها و… را به صورت خودکار انجام می‌دهد و نتیجه را به شما می‌گوید.

فقط کافیست از ماشین حساب ارز دیجیتال بپرسید که در این لحظه ۰.۴۸۶۴۵ اتریوم برابر با چند لایت کوین است و دیگر لازم نیست به باقی کارها کار داشته باشید! تا آب فرصت تکان خوردن در دل شما را پیدا کند، ماشین حساب ارز دیجیتال نتیجه را به شما نمایش می‌دهد.

در واقع ماشین حساب ارز دیجیتال کاری را که انسان ممکن است در چند دقیقه انجام دهد، در یک هزارم ثانیه انجام می‌دهد.

اهمیت سرعت محاسبات در معاملات جفت ارزی

هر کسی بخواهد وارد بازار ارزهای دیجیتال شود، اولین شناختی که از آن پیدا می‌کند نوسانات بالای این بازار است. یعنی تغییرات شدید قیمت در دوره‌های زمانی کوتاه. این ویژگی بازار ارزهای دیجیتال را به مکان جذابی تبدیل می‌کند؛ اما به شرطی که قواعد بازی در آن را بلد باشیم.

به قول حرفه‌ای‌های بازار، بازی ارزهای دیجیتال بازی زمان است. هنگام معامله ارزهای دیجیتال زمان‌بندی بسیار مهم‌ است؛ و ماشین حساب ارز دیجیتال برگ برنده معامله‌گرانی که از آن استفاده می‌کنند.

ماشین حساب ارز دیجیتال به معامله‌گران کمک می‌کند که هم در زمان و هم در انرژی ذهنی خود صرفه‌جویی کنند و این دو مهم را نه برای محاسبات قیمتی، بلکه برای کارهای حساس‌تری مانند تحلیل تکنیکال، مدیریت معاملات و… صرف کنند.

ماشین حساب ارز دیجیتال والکس

با ارائه ماشین حساب ارز دیجیتال توسط صرافی والکس، امکان محاسبه سود، تخمین ارزش دارایی و تبدیل ارزها به یکدیگر را برای کاربرانش فراهم کرده است. برای استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال والکس کافی است مقدار دارای خود را در آن وارد کنید و ارزش دارای خود را نسبت به پول فیات (تومان، دلار) انتخابی یا سایر ارزهای دیجیتال دیگر (بیت کوین، اتریوم و...) مشاهده کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها