|
کدخبر: 219280

‌‌بیت کوین در معرض ریسک بسیار شدید

شرایط بیت کوین اندکی با ریسک همراه است و برای رشدهای بیشتر و قوی‌تر نیازمند حرکت و حمایتی محکم از سوی دولت‌ها، سازمان‌ها، خریدهای سنگین و در کل خبر مساعد تاثیر‌گذار است.

بیت کوین در دو روز گذشته نتوانست مقاومت ۶۰ هزار دلار را رد کند و همچنان در محدوده ۵۷ هزار دلار قرار دارد. در این شرایط بعضی از تحلیلگران همچنان به ثبت رکوردهای جدید قیمتی امیدوار هستند و بعضی دیگر تسلیم شرایط خرسی شده‌اند.

طی هفته جاری بایستی موارد زیر را در بازار بیتکوین مدنظر قرار داد:

شکست مقاومت ۶۰ هزار دلار

قیمت بیتکوین هفته گذشته به کف خود در ۵ هفته اخیر و به سطح ۵۵ هزار دلار رسید؛ گرچه موفق شد برای دقایقی خود را به سطح ۶۰ هزار دلار رساند اما قادر به شکست و غلبه بر آن نبود. در این راستا، عبور موفقیت‌آمیز قیمت از محدوده ۶۰ هزار دلار و تبدیل آن به حمایت به یکی از نگرانی‌های اصلی معامله‌گران تبدیل شده است. نکته حائز اهمیت در اصلاح قیمت، پر شدن خلاء بین قیمت بیتکوین در معاملات نقدی و آتی بازار CME بود که در هفته‌های گذشته به آن اشاره شده بود.

بنابراین برای اینکه بتوان به آینده قیمتی بیت‌کوین در جهت صعود امیدوار بود لازم است که این رمزارز در بالای محدوده ۶۰ الی ۶۳ هزار دلار قرار گیرد. ۸ روز پیش رو و بسته شدن کندل ماهانه اهمیت بالایی دارد. اگر بیت‌کوین نتواند سطح قیمتی خود را حفظ کند احتمال ریزش‌های بیشتر از افزایش آن بالاتر است.

شباهت الگوی قیمت به سال‌های گذشته

به نظر می‌رسد الگوی قیمت این رمزارز در تایم فریم ۸ ساعته با الگوی چهار سال گذشته آن شباهت چشمگیری دارد.

شاخص RSI نمودار قیمتی بیتکوین نیز کاملا مشابه عملکرد آن در نوامبر ۲۰۱۷ است و بر این اساس برخی تحلیلگران همچنان به ادامه روند صعودی قیمت این رمزارز امید دارند.

گرچه چرخه‌ها مدام تکرار می‌شوند اما لزوما اطمینان ۱۰۰ درصدی راجع به آن وجود ندارد.

افزایش فاندینگ ریت

عدم توانایی بیت کوین در شکستن مقاومت ۶۰ هزار دلاری باعث شد تا معامله‌گران بیشتری به استفاده از اهرم روی بیاورند. این در حالیست که با اصلاح قیمت، فاندینگ ریت به سطوح خنثی رسیده بود.

در حال حاضر فاندینگ ریت در تمامی صرافی‌ها مجددا افزایش یافته؛ این موضوع هم می‌تواند مقدمات رشد قیمت را فراهم و هم ریسک نوسان قیمت با هدف لیکوئید کردن معامله‌گران را افزایش دهد.

شاخص Open Interest نیز همچنان با اوج خود فاصله دارد.

عملکرد قابل توجه شاخص دلار (DXY)

شاخص عملکرد دلار (DXY) این هفته موفق به شکستن محدوده مقاومتی خود از جولای ۲۰۲۰ شد و به سطح ۹۶ رسید؛ تحلیلگران عمدتا بر این باروند که DXY و بیتکوین همبستگی منفی دارند که این امر در هفته گذشته مجددا خود را نمایش داد.

نکته حائز اهمیت دیگر، احتمال افزایش سرعت تیپرینگ توسط فدرال رزرو است که بایستی به آن توجه داشت. با انجام تیپرینگ و افزایش نرخ بهره شاهد ایجاد رکود در تمام بازارها و اثر آن بر کریپتوکارنسی خواهیم بود.

تیپرینگ به هدف کاهش و کنترل تورم انجام خواهد شد. این موضوع در کنار کاهش تورم سبب افزایش ارزش دلار خواهد شد و اثرات آن بر بازار کریپتوکارنسی حایز اهمیت است.

سنتیمنت بازار

سنتیمنت فعلی بازار خنثی بوده و به این معنی است که معامله‌گران در انتظار دیدن عملکرد بیتکوین و روند حرکتی آن هستند.

امروز شاخص در سطح ۵۰ از ۱۰۰ و کاملا در میانه قرار داشت و از عدم وجود هیجان در بازار خبر می‌دهد. این در حالیست که سنتیمنت بازارهای سنتی بین طمع و طمع شدید در نوسان است.

ولی به طور کلی به نظر می‌رسد که سنتیمنت بازار بیشتر به سمت منفی گرایش دارد. زیرا اثر اخبار مثبت کاهش یافته و روزانه خبرهای منفی راجع به این بازار رو به افزایش است. یکی از خصوصیات تضعیف روند کاهش اثرات خبرهای منفیست. از طرف دیگر میزان پزیشن‌های فروش در معاملات آتی بالاتر است و این نشان دهنده انتظار کاهش قیمت در بین فعالان این بازار است.

در حال حاضر اکثر فروشندگان بلندمدت در جایگاه تماشاگر قرار دارند و به نظر می‌رسد اغلب فروشندگاه کوتاه مدتی هستند که شروع به عرضه کرده‌اند.

به طور کلی هم‌اکنون شرایط بیت کوین اندکی با ریسک همراه است و برای رشدهای بیشتر و قوی‌تر نیازمند حرکت و حمایتی محکم از سوی دولت‌ها، سازمان‌ها، خریدهای سنگین و در کل خبر مساعد تاثیر‌گذار است تا بتواند سنتیمنت بازار را از فاز تردید تبدیل به امید کند.

 

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها