|
کدخبر: 281141 سارا سمیع شمس

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال و طلا

در این گزارش به آخرین وضعیت بازارهای بورس، دلار، سکه، طلا و ارزهای دیجیتال با توجه به کنش‌های آن‌ها به دیگر اتفاقات در پیرامون بازارها پرداخته و پیش بینی درباره چگونگی بازارها را در آغاز هفته خواهیم داشت.

اقتصاد  پیش بینی قیمت دلار، بورس، ارز دیجیتال و طلا

بورس هفته گذشته را ریزشی به پایان رساند. شاخص کل بورس در آخرین روز هفته با کاهش ۴۱۹۹ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۴۰۴ واحدی به پایان رسید. نمادهای ورنا، کپشیر، غدشت بیشترین میزان تقاضا را در آخر هفته ثبت کردند. همچنین نمادهای انرژی۱، میدکو، وآذر بالاترین میزان عرضه را به نام خود زدند. ورنا، وساپا، وبانک در صدر بیشترین افزایش قیمت در بین نمادهای بورسی بودند. لازم به ذکر است که نمادهای وپاسار، ولملت، آسیاتک کمترین قیمت را در تابلوی بورس ثبت کردند.

با اینکه عملکرد کلی بازار از ۱۲ تا ۱۶ آذر ماه با کاهش روبرو بود اما در گروه خودرویی‌ها شاهد رشد نمادها بودیم. گروه بانکی بر خلاف خودروها حرکت کاهشی را در بازار نشان دادند. بورس با اینکه ۲ روز اول هفته را نسبتا صعودی شروع کرده بود اما نتوانست به روند خود ادامه دهد و در ۳ روز بعدی به ریزش شاخص کل و غالب بودن رنگ قرمز بر بازار ادامه داد.

کارشناسان و فعالان بازار سرمایه معتقدند که بورس پتانسیل جبران عقب ماندگی خود را دارد. شاهد سه واحدی شدن نرخ p بر e برخی گروه‌ها هستیم و البته در شرایط تورمی اقتصاد این وضعیت پایدار نخواهد بود. شاید دوره اوجی که در سال‌های ۹۸ تا ۹۹ تجربه کردیم باز هم به بورس برگردد.

آخرین وضعیت قیمت دلار در کشور

آخرین قیمت دلار در بازار متشکل ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان به دست متقاضیان رسید و در مقایسه با روز گذشته ۲۰۰ تومان افزایش قیمت ثبت کرد.فعالان و کارشناسان اقتصادی معتقدند تصمیمات جدید بانک مرکزی درباره عرضه ارز به صورت آنلاین در بازار متشکل، قیمت دلار و یورو با تغییر قیمت محدود همراه خواهد بود.

در گزارش بانک مرکزی اعلام شده است که در هفت ماه نخست سال جاری متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا و یک یورو در بازار آزاد شهر تهران به ترتیب ۲۹ هزار و ۸۳ تومان و ۳۰ هزار و ۶۵۵ تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۶.۴ و ۳.۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

جدول مقایسه قیمت ارزها

ارز قیمت لحظه تغییر
دلار 35,930 40 (%0.11)
دلار سبزه 17,940 -60 (%-0.33)
دلار افشار 12,860 0 (%0.00)

 

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۳۴,۵۰۰ ۲۰۰ ۰.۵۷ 16:29
۳۴,۳۰۰ ۱.۰۰ ۰ روز قبل
۳۴,۲۹۹ ۵۴۹ ۱.۶ ۲ روز پیش

آخرین وضعیت بازار ارز دیجیتال

بازار رمزارزها در هفته گذشته نیز با نوسان کمی روبرو بود. بیت کوین در کانال ۱۷ هزار دلار پا سفت کرده است و با تغییر قیمت محدودی در این کانال معامله می‌شود. دوج کوین بین ارزهای دیجیتال وضعیت بهتری را داشت و حتی در بازار قرمز هم صعود خود را حفظ کرد.

به طور کلی رمزارزها در سال میلادی ۲۰۲۲ عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشتند. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در سال ۲۰۲۲ با ۱۷ درصد ضرر به سال بعد خواهد رسید. ارزش بیت کوین در سالی که گذشت ۶۴ درصد سقوط را به ثبت رساند. همچنین رمزارز اتریوم با افت ارزش ۶۶ درصدی به پایان سال جاری نزدیک می‌شود. در مجموع می‌توان گفت وضعیت ابر کوین‌های بازار ارز دیجیتال هولناک و خطرناک سپری می‌شود.

زمستان کلافه کننده رمزارزها طولانی‌تر از حد تصور شده است. فعالان بازار ارز دیجیتال دلایل مختلفی را مسبب این اتفاق می‌دانند. عوامل مهمی چون تغییرات سیاسی کشورها مثل جنگ بین روسیه و اوکراین، تورم بی‌سابقه، رکود اقتصادی نقش مهمی در ریزش رمزارزها داشته اند.

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در کشور

آخرین قیمت اونس طلا در بازار به قیمت ۱۷۸۴ دلار معامله شد. طلای ۱۸ عیار نیز میلیون و ۵۹۱ هزارو ۴۰۰ تومان به دست متقاضیان رسید. اما در بازار سکه شاهد آن هستیم که سکه امامی به قیمت ۱۷ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان معامله شده است. همچنین نیم سکه در محدوده ۱۰ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان به فروش رسید. ربع سکه نیز در محدوده ۷ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان معامله شد. در آخر نیز سکه گرمی به قیمت ۳ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان به فروش رفت.

فعالان بازار طلا معتقدند در صورتی که قیمت دلار مسیر افزایش قیمت را در پیش بگیرد، احتمال صعود سکه بازان وجود خواهد داشت. عده‌ای نیز بر این باورند که ارزش ذاتی سکه فاصله چشمگیری با قیمت نقدی آن دارد و این برای سکه بازان خطرناک است. اگر قیمت طلا و دلار کاهشی شود، سکه با افت قیمت چشمگیری روبرو خواهد شد.

جدول قیمت 3 روز اخیر هر اونس طلا
قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۷۸۴ ۰.۱۰ ۰ 15:00
۱,۷۸۴ ۱۲ ۰.۶۸ روز قبل
۱,۷۷۱ ۰.۸۰ ۰.۰۴ ۲ روز پیش

 

جدول قیمت 3 روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۵۹۱,۴۰۰ ۱۳,۲۰۰ ۰.۸۲ 16:28
۱,۵۷۸,۲۰۰ ۴,۲۰۰ ۰.۲۶ روز قبل
۱,۵۷۴,۰۰۰ -۲۶,۱۰۰.۰۰ -۱.۶۶ ۲ روز پیش

 

جدول قیمت 3 روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۷,۳۷۰,۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ۰.۴ 10:57
۱۷,۳۰۰,۰۰۰ -۵۰,۰۰۰.۰۰ -۰.۲۹ روز قبل
۱۷,۳۵۰,۰۰۰ -۳۴۹,۰۰۰.۰۰ -۲.۰۲ ۲ روز پیش

 

جدول قیمت 3 روز اخیر نیم سکه
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۰,۲۳۰,۰۰۰ ۱۸۰,۰۰۰ ۱.۷۵ 16:30
۱۰,۰۵۰,۰۰۰ -۵۰,۰۰۰.۰۰ -۰.۵ روز قبل
۱۰,۱۰۰,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰ ۰.۴۹ ۲ روز پیش

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها