|
کدخبر: 280183

ماجرای حمله وحشتناک خرچنگ ها به بیت کوین

بعد از اتفاقی که برای صرافی اف تی ایکس رخ داد، بیت کوین نیز با یک فشار فروش سنگین روبه‌رو شد. در حال حاضر بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، با ۲.۳۰ درصد کاهش قیمت در محدوده ۱۶۱۹۸ دلار و با حجم بازار ۳۱۱ میلیارد دلار در حال معامله است.

علی‌رغم فشار فروش ایجادشده، برخی از گروه‌ها که میگو (دارای کمتر از ۱ بیت کوین) و خرچنگ (دارای کمتر از ۱۰ بیت کوین) نام دارند، پس از این اصلاح قیمتی به شدت در حال خرید بیت کوین هستند.

بر اساس داده‌های وبسایت گلس نود از زمان سقوط FTX دارایی گروه میگوها به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش داشته است. در ۱۵ روز اخیر ۹۶.۲ هزار دلار بیت کوین به کل دارایی این گروه اضافه شده است. در حال حاضر دارایی این گروه ۱.۲۱ میلیون بیتکوین معادل ۶.۳ درصد از کل عرضه در گردش است.

گروه موسوم به خرچنگ (دارای کمتر از ۱۰ بیت کوین) نیز در سی روز اخیر مقدار ۱۹۱.۶ هزار دلار بیت کوین به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند و از رکورد تاریخی ۱۲۶ هزار دلار مربوط به جولای ۲۰۲۲ عبور کرده‌اند.

این در حالی است که نهنگ‌های بیت کوین در حال تخلیه دارایی‌های خود هستند و پس از وقوع بحران FTX چیزی حدود ۶۵۰۰ بیت کوین به صرافی‌ها منتقل کردند. البته این مقدار به نسبت کل دارایی نهنگ‌ها مقداری ناچیز است.

نکته مهم اینکه بعد از بحران FTX کاربران بسیاری اعتماد خود را به صرافی‌های متمرکز از دست داده‌اند و مقدار عرضه بیت کوین در صرافی‌ها به کمترین میزان خود در ۴ سال گذشته رسیده است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت سنتیمنت، تنها ۶.۹۵ درصد از بیت کوین‌ها در صرافی‌ها قرار دارد. قبلاً هم در رخدادهای مشابه خروج از صرافی‌ها رخ داده بود اما بعد از بحران FTX این روند شتاب بیشتری گرفته است.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر