|
کدخبر: 280078

سانتافه جدید را ببینید / قیمت ۱.۵ میلیارد تومان

خانواده هیوندای سانتافه در استرالیا با معرفی نسخه هیبرید جدید گسترش یافت.

 این شاسی‌بلند هیبریدی اولین محصول قدبلند هیوندای در استرالیا به شمار می‌رود. نیروبخش سانتافه هیبرید پیشرانه ۱.۶ لیتری اسمارت استریم T-GDi به همراه واحد برقی ۴۴.۲ کیلوواتی است. به این مجموعه باید باتری لیتیوم-یون پلیمر ۱.۴ کیلووات ساعتی را نیز اضافه کرد.

هیوندای سانتافه هیبرید
هیوندای سانتافه هیبرید
هیوندای سانتافه هیبرید

مجموعه هیبریدی سانتافه ۲۰۲۳ قدرت ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر تولید می‌کند و این نیرو را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها می‌فرستد. هیوندای می‌گوید سانتافه هیبرید مدل ۲۰۲۳ گشتاور تولیدی خود را در دورهای گسترده‌تری نسبت به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اسمارت استریم ارائه می‌کند. حداکثر قدرت این خودرو نیز بیشتر از مدل مجهز به پیشرانه ۲.۲ لیتری توربودیزل است و همه این‌ها به معنی مصرف سوخت کمتر خواهد بود. شایان ذکر است هیوندای سانتافه هیبرید مدل ۲۰۲۳ در سیکل ترکیبی مصرف سوخت ۶ لیتری در هر صد کیلومتر دارد درحالی‌که مصرف شهری آن به ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

همانند بسیاری از محصولات دیگر هیوندای در استرالیا، سانتافه هیبرید از سیستم تعلیق با تنظیمات منحصربه‌فرد که مناسب جاده‌های این کشور هستند سود می‌برد. این خودرو همچنین دارای سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته HTRAC است که از کلاچ الکترونیکی با سیستم متغیر توزیع گشتاور سود می‌برد. هیوندای استرالیا این خودرو را در دو نسخه الیت و هایلندر عرضه می‌کند که به ترتیب ۴۲۴۷۹ و ۴۷۱۶۵ دلار آمریکا قیمت (معادل حدود ۱.۵ میلیارد تومان) دارند. هر دو مدل دارای تجهیزاتی همچون دستیار پارک هوشمند و از راه دور، درب پشتی برقی، گیربکس با تکنولوژی تعویض توسط سیم، پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۰ بلندگو، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، استارت از راه دور پیشرفته و بسته ایمنی و کمک‌راننده کامل هیوندای هستند.
هیوندای سانتافه هیبرید

این شاسی بلند هیبریدی مدل ۲۰۲۳ به‌صورت شش‌نفره نیز عرضه می‌شود اما در تریم هایلندر می‌توان آپشن صندلی‌های ردیف دوم خلبانی را نیز داشت. مدیر هیوندای استرالیا می‌گوید:

عرضه سانتافه هیبرید به همراه گزینه شش‌نفره باعث افزایش جذابیت‌های این شاسی‌بلند محبوب می‌شود. سانتافه خودرویی محبوب بین خانواده‌های استرالیایی است و همچنان ترکیب جذابی از طراحی زیبا، فضای داخلی زیاد، کیفیت بالا و تکنولوژی‌های مدرن را ارائه می‌کند. هم‌اکنون پرفورمنس و مصرف کم قوای محرکه هیبریدی نیز به این خودرو اضافه شده است.

 

منبع: پدال

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها