|
کدخبر: 279944

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

آغاز هفته نسبتا ریزشی برای بورس امروز + جزئیات

بورس در معاملات ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ با ریزش ۱۹۷۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۲۰۹ واحدی قرار گرفت.

اقتصاد آغاز هفته نسبتا ریزشی برای بورس امروز + جزئیات

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات اولین روز هفته را با ریزش نسبی آغاز کرد و در ادامه این حجم از ریزش افزایش یافت، طوریکه در میانه بازار به سقوط ۷۰۰ واحدی رسید. نمادهای بورسی خودرو، شبندر، فملی، حکشتی، شتران، خساپا و شپنا با تاثیرات مثبت و منفی موجب ریزش نسبی شاخص کل شدند. براساس نظر کارشناسان روند بازار خنثی و متعادل است و تک سهم‌هایی از هر گروه امکان رشد را دارند.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با صعود نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند رشد بیشتر شد تا با رشد ۷۹۹ واحدی به ۴۰۸ هزار و ۱۰۲ واحد رضایت دهد.

شاخص-کل

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۵۲,۱۱۰,۶۰۰۳.۸۳۰ میلیارد ریال، ارزش معاملات  ۳۳,۱۳۱.۷۴۷ میلیارد ریال و حجم معاملات ۶.۲۱۷ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز آریا، زاگرس، خدیزل، شاوان، دتوزیع، فغدیر و مادیرا  هستند.

نمادهای-بورسی

  • محمدرضامحمدی ارسالی در

    چرافکری بهحال بورس نمی کنند مسولین وچراه رروزه ریزش سرمایه ماازدست رفت توی این م ملکت کلیه اجناس وکالا هاصدبرابرشده ولی م تاسفانه دربازاربورس سرمایه ما ازدست رفت مسولین حکومتی ودولتی ونظارتی وبازرسی وحر است وحسابرسی ورود کنند وحق ما راازاین ه بگیرند

ارسال نظر