|
کدخبر: 279501

قیمت طلا باز هم بالا کشید+ جزئیات قیمت

لیست قیمت امروز سکه و طلا منتشر شد.

اقتصاد قیمت طلا باز هم بالا کشید+ جزئیات قیمت

اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه و طلا در بازار امروز ۱۴۰۱/۸/۳۰ را به شرح زیر اعلام کرد:

سکه امامی امروز با  قیمت ۱۶۲/۵۵۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید . این قیمت در مقایسه با روز گذشته۶۰/۰۰۰ ریال کاهش داشته است.

نیم سکه نیز در بازار امروز به قیمت ۸۸/۲۰۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید .

ربع سکه در بازار امروز با قیمت۵۸/۳۲۰/۰۰۰ ریال معامله شد و سکه گرمی نیز در بازار در محدوده۳۳/۴۵۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید.

گفتنی است در بازار امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۴/۹۳۹/۰۰۰ ریال، طلای ۲۴ عیار با قیمت۱۹/۹۱۹/۰۰۰ ریال و هر مثقال طلا با قیمت ۶۴/۷۲۰/۰۰۰ ریال به فروش رفت.

حباب سکه بزرگتر شد

دیروز قیمت سکه به کانال ۱۶ میلیون تومان رفت و امروز کاهش اندکی داشت. حباب سکه نیز بزرگتر شد. این در حالی است که قیمت طلا کمی رو به کاهش بوده است که طلا نیز امروز روند صعودی به خود گرفت. حباب سکه با افزایش روند قیمت سکه بزرگ‌تر شد. این روند در روز گذشته کاهشی بود. دیروز حباب سکه امامی نزدیک به ۹۰ هزار تومان رشد داشت و به یک میلیون و ۸۴۵ هزار تومان شد.

به طور کلی قیمت طلا در تمام دنیا متأثر از دو عامل قیمت جهانی و قیمت ارز تعیین می‌شود. با توجه به روند صعودی انس جهانی طلا در هفته گذشته و روند صعودی قیمت دلار در ۱۰ روز گذشته قیمت طلا و سکه در داخل کشور رشد داشت.

 توقف مذاکرات هسته‌ای برجام و شرایط نامساعد سیاسی در داخل کشور نیز در قیمت طلا موثر است. با توجه به اتفاقاتی مانند جنگ اوکراین و اتفاقاتی که در خاورمیانه رخ داده است، به نظر می‌آید قیمت جهانی طلا با افزایش همراه می‌شود.

در داخل کشور نیز با توجه به مدیریت بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار، سیر صعودی قیمت ارز در چند روز گذشته متوقف شده است. بنابراین به نظر می‌آید اگر تغییرات قیمتی در حوزه طلا داشته باشیم این تغییرات نیز جزئی خواهد بود.

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها