|
کدخبر: 279136

گمانه زنی بر سر ریزش دوباره قیمت بیت کوین

به دنبال انتشار اخبار مربوط به ورشکستگی صرافی FTX، قیمت بیت کوین به زیر ۱۷ هزار دلار سقوط کرده و در منطقه محدودی بدون حرکت قاطع در هر دو جهت حفظ شده است. به نظر می‌رسد که با از دست دادن حمایت حیاتی ۱۸ هزار دلار و افزایش ترس کاربران از اصلاح بیشتر، خرس‌ها همچنان کنترل بازار را در دست دارند.

اقتصاد گمانه زنی بر سر ریزش دوباره قیمت بیت کوین

جیم ویکوف، تحلیلگر بازار، خاطرنشان می‌کند که اگرچه گاوها در حال تلاش برای تثبیت قیمت بیت کوین هستند، اما خرس‌ها بر آنها غلبه کرده‌اند که نشان می‌دهد ضررهای بیشتری برای ارز دیجیتال برتر بازار ممکن است در راه باشد.

تحلیلگر دیگری با نام مستعار Moustache نیز می‌گوید که بیت کوین باید محدوده ۱۵،۸۰۰ دلاری را حفظ کند، در غیر این صورت، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است تا سطح ۱۳ هزار دلار هم سقوط کند. این تحلیلگر با انتشار نمودار زیر می‌گوید:

اگر مثلث نزولی به سمت پایین حرکت کند، به احتمال زیاد بیت کوین را در محدوده ۱۳ هزار دلاری خواهیم دید.

با این حال، روند اخیر قیمت بیت کوین بسیاری از فعالان بازار را وارد کرده که اذعان کنند این ارز دیجیتال بهتر از آنچه که انتظار می‌رفت، عمل کرده است. در همین راستا، مایکل ون ده پوپه، تحلیلگر معروف بازار، می‌گوید:

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۱۶،۸۷۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، تقریبا ۱ درصد رشد دارد.

آینده بیت کوین چیست؟

علی‌رغم شرایط نزولی حاکم بر بازار، چهره‌های شناخته‌شده صنعت کریپتو همچنان معتقدند که بیت کوین می‌تواند از زمستان ارزهای دیجیتال جان سالم به در ببرد. در همین راستا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در اظهارات اخیر خود گفته که بیت کوین در نهایت موفق خواهد شد، اما بازار نزولی ممکن است طولانی باشد.

در مقابل، بحران اخیر صرافی FTX منجر به افزایش شک و تردیدها در مورد بیت کوین نیز شده است، به طوری که چارلی مانگر، نایب رئیس شرکت سرمایه‌گذاری برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) که به عنوان یکی از مخالفان سرسخت بیت کوین هم شناخته می‌شود، در اظهارات اخیر خود ارزهای دیجیتال را ترکیبی بد از «کلاهبرداری و توهم» توصیف کرده است.

علاوه بر این‌ها، رکت کپیتال، تحلیلگر محبوب دیگری نیز در اظهارات جدید خود گفته که به دنبال بحران صرافی FTX، قیمت بیت کوین می‌تواند به زودی به پایین‌ترین سطح بازار نزولی فعلی برسد. این تحلیلگر خاطرنشان کرد که در چرخه‌های نزولی قبلی بیت کوین نیز شاهد فروپاشی یک پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال قبل از به کف رسیدن چرخه بودیم. رکت کپیتال همچنین می‌گوید که از نظر تاریخی، قیمت بیت کوین ۵۴۷-۵۱۷ روز قبل از هاوینگ بعدی، به کف می‌رسد. او افزود که تقریبا ۵۴۰ روز تا هاوینگ بعدی بیت کوین باقی مانده است.

در همین حال، این روزها صرافی‌های رمزارزی بیشتری در حال انتشار مدارک اثبات ذخایر خود هستند تا به این طریق، بار دیگر اعتماد معامله‌گران را جلب کنند. با این حال، نباید فراموش کرد که واکنش‌های نظارتی احتمالی و عوامل کلان اقتصادی همچنان در تعیین چشم‌انداز آینده بیت ‌کوین، نقش اساسی دارند.

سرمایه‌گذاران سازمانی در حال خرید در کف!

به گزارش شرکت CoinShares، محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر ارزهای دیجیتال در هفته گذشته بیشترین ورودی خود را در ۱۴ هفته داشته‌اند که در مجموع ۴۲ میلیون دلار بوده است. این شرکت در گزارش خود می‌گوید که افزایش جریان‌های ورودی سرمایه، اواخر هفته گذشته و پس از سقوط قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل بحران نقدینگی FTX آغاز شد. این موضوع، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران این کاهش قیمت‌ها را به عنوان یک فرصت می‌بینند.

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط این شرکت، جریان ورود هفتگی سرمایه به محصولات متمرکز بر بیت کوین، ۱۸٫۸ میلیون و برای محصولات متمرکز اتریوم، برابر با ۲٫۵ میلیون دلار بوده است. محصولات سرمایه‌گذاری چند دارایی یا آنهایی که بر چندین ارز دیجیتال متمرکز هستند، نیز ۸٫۴ میلیون دلار ورودی داشته‌اند.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر